söndag 19 april 2009

Sköna söndag ta aldrig slut!

Jag har haft en strålande dag idag!
Kan inte riktigt sätta fingret på vad det är som gör mig på så sjukt bra humör idag.
Kanske är det att jag fick träna idag efter x antal dagars uppehåll,
eller kanske solen som jag och Lelle satt och lapade i oss,
eller kanske den grymma middagen jag precis åt,
eller kanske känslan av att inte ha en tenta hängandes över en...

Vaknade relativt tidigt idag och drog direkt ner till gymmet.
Körde ett bra pass triceps och axlar. Blir fortfarande stel och öm i axeln efter jag ansträngt den.
Jätte frustrerande!

Passade på att kika lite på när Dennis o company tränade på hinderbanan.
Det är inte annat än att man blir sjukt imponerad!

Därefter kom Lelle och vi simmade den förbannade simbanan.
Det kändes grymt skönt att knäcka den mentala spärren jag har haft för denna.
Jag var osäker på vilken tid jag skulle hamna på, om jag ens skulle klara av den satta tiden.
Det gick vägen, och det känns mer än BRA!
Nu ska jag se till att öva, öva, öva så jag kan bli bättre.
Enbart i syfte att tävla med mig själv.

Som många vet är jag en stark motståndare till den träningshysterin som är här i skolan.
Allt handlar om träning och om att på ett inlidat sätt jämföra sig med andra och skryta om sina träningsinsatser...


Vad ska du träna idag?
Hur mycket sprang du på?
Vilken tid fick du på simningen?
Jag körde max benböj igår, kan inte gå idag
Jag sprang 1 mil igår sen körde jag ett boxpass sen efter det simmade jag....
osv osv


Sluta va så jävla pretto!


Efter träningen satte sig Lelle & Walle i solen och åt en varsin sallad.
Riktigt skönt att låtsas att det var vår och inte alls särskillt kallt.
Därefter blev det ett besök hos Tess o company som satt ute och grillade.


Till middag blev det rostbiffskött tillsammans med en sjukt god grekisksallad som jag modifierade lite.
request på bild...så lägger jag upp en bild...håll till godo
Nu blir det en kvällspromenad med Dennis och vovve!
Sen ska jag hem och sätta mig och rita lite :)

Guld dag!


Later....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar