onsdag 22 april 2009

Så var det snart helg igen

Godmorgon världen!

Så var det återigen Torsdag!

Denna morgon blev inte riktigt som jag hade tänkt den. Klockan 04:15 vaknar jag upp efter en dröm som jag bara inte kunde släppa.


Drömmen börjar med att jag sitter vid min dator
och går igenom en mapp som heter 'gamla minnen'.
Denna dator visar inte gamla minnen i form utav fotografier utan i videofrekvenser.
Jag väljer en film och som i en annan variant av en tidsmaskin
sugs jag in i filmen och hamnar mitt i den.
Därefter utspelar sig olika händelser som jag enbart kan tolka
som tecken på min velighet.

Ni som känner mig väl, vet hur velig jag kan vara.
En sån banal grej som att välja glass i en kyldisk kan vara nog så besvärligt för mig.

I denna dröm handlar det om
val, beslut, en gammal kärlek och en mängd olika känslor.
Vaknar upp och försöker somna om...det går inte
Känner mig klarvaken och kan bara inte sluta tänka på min dröm.

Som ni vet kan känslorna efter dröm sitta kvar rätt länge.
Analyserar och börjar tänka...där är det kört..
inte en chans att jag kommer kunna somna om.
Så det var inte mycket mer att göra än att gå upp och äta frukost.
Eftersom jag tyckte lite synd om mig själv som inte fick sova mer
unnade jag mig en frukost med en omelett, bacon och stor glas juice och en apelsin.

Blir till att äta en frukost nr 2 innan jag ska iväg till skolan.

Denna gång med gröt och en smoothie av frysta bär!

Nu önskar jag att jag hade haft en drömtydningsbok...för jag vill tolka den här drömmen!

Den här veckan har gått sjukt fort.
Än så länge har den varit förhållandevis bra måste jag säga!

Måndagen
: Nytt moment, ny start
Tisdagen: Beachvollybollen
Onsdagen: Skön dag med bra föreläsningar
Torsdagen: Ser fram emot en av lektionerna! Kort dag, Tacos till middag!
Fredag: Kort dag med endast en bibliotekslektion, sen....HELG!!
Lördag: Mitt favorit träningspass på hela veckan, lördagsmorgon!! Sen Fitnesstävling!
Söndag: Inga planer, skönt!


Måste berätta en sån kul historia om min syster.
Hon vaknar upp kl 10 en morgon och är jätte kissnödig och jätte hungrig.
För er som inte känner min syster ska veta att hon är inte den charmigaste geten i hagen när hon inte fått äta och jag är väl ungefär likadan.
Hur som helst, hon vaknar upp och kliver upp, väl framme vid dörren tar hon tag i handtagen
...... som lossnar!!
Där står min syster,
jätte kissnödig och hungrig,
med ett handtag i handen,
ensam hemma
och en tjock katt utanför dörren som galet jamar efter mat.
Efter cirka 2 timmar lyckas hon få hjälp och kan komma ut.
hahaha... jag kan verkligen visualisera detta :D


Det här är en underlig dag,
men jag tror den kan bli underbar!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar