söndag 12 april 2009

Drömtydning



I natt drömde jag väldigt mycket konstiga grejer..
Så när jag vaknade hittade jag av en slump en drömtydningsbok i nattduksbordet bredvid min säng.

Detta var det jag drömde i korta drag:
Jag drömde om skolan att vi hade nån föreläsning som transformerades till en dansuppvisning kombinerat med att jag och Sofia körde en vals À la Let's Dance!


Drömtydning: DANS - se: du blir åsidosatt. Delta i: lycklig händelse.
Sen drömde jag om att jag var i en simhall

Drömtydning: Simbassäng är en kollektivplats där flera simmar och dyker,
vilket kan tyda på att drömmen beskriver något som har med det
kollektiva omedvetna att göra i största allmänhet.
Det kan handla om hur man känslomässigt relaterar till andra människor.

Sen drömde jag om en gammal vän (Chai) som jag hade hoppats jag skulle hinna hälsa på innan jag åkte upp igen. Vi satt på en uteservering... m.m
Det hittar jag dessvärre ingen förklaring till.

LITE OM DRÖMMAR....
REM-sömnen är den lättaste sömnen och den förekommer ungefär fyra eller fem gånger per natt.
Under REM-sömnen är det vanligast att du drömmer. Drömmarna upplevs ha en berättande form. Sen finns det något som kallas djupsömnen (slow-wave sleep), då rör det sig mer om situationer än om historier.

En dröm upplevs normalt sett som fullt verklig medan den pågår, men i samma ögonblick som den upphör faller den oftast i glömska. Vanligtvis inser man också att drömmen inte var särskilt verklighetstrogen eller realistisk när man vaknat.
Om du blir väckt under själva drömsekvensen minns man oftast mer om drömmen.

Det finns även något som kallas 'klardrömmar' (lucida drömmar) Det är en sån dröm när du är medveten om att det enbart är en dröm. I dess drömmar kan du oftast påverka
händelseförloppet i större eller mindre grad.
Lucida drömmar är mycket ovanligare än den vanliga typen av drömmar man har nästan varje natt.
Det talas om att folk som får klardrömmar har stor hjärnkapacitet, men detta är dock obekräftat.


En kille jag känner, vi kan kalla honom Super P, drömmer ofta att han är en superhjälte
Drömtydning: HJÄLTE - Hjälten som uppträder i en dröm är i själva verket en sida av den egna personligheten som har förmåga att vara modig, osjälvisk och uthärdande. Hjälten visar på en möjlig väg ut ur ett problem.
Nu ska jag gå och grilla hamburgare!
LATER....!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar