söndag 12 april 2009

Gott & Blandat

Jag gjorde ett tappert försök att plugga nu ikväll.... Gick igenom lite sammanfattningar utan större framgång.
Det är utan större tvekan jag kan säga att det här med att plugga inte är min starkaste sida.
Det jag har till mitt försvar är att jag faktiskt inte suttit i skolbänken på över 7 år.
Inte för att det var min starkaste sida i gymnasiet heller...men det är orelevant! :D
Jag får med jämna mellanrum höra att jag inte är speciellt allmänbildad eller att jag inte platsar i facket, märkt med etiketten "Smart"
Och det kan väl stämma att jag inte är den vassaste kniven i lådan,
men det värsta med dom kommentarerna är nog att jag faktiskt tar åt mig lite för varje gång den serveras.
(Stämplingsteorin ...hehe)

Hittade två sidor i mitt anteckninsblock som beskriver mig så väl.


Jag ritar hellre än att skriva...


My Little Pony .....



Men sen är jag nog inte mer än människa på det viset att jag lättare snappar upp det negativa som sägs om en själv och det positiva som säga om en försvinner bort.

Nu tror jag ju skarpt på att jag har andra kvaliteter som väger upp mina mindre starka sidor.

Även idag var det strålande sol när jag vakande. Klev upp, duschade och åt fruskost och tog min brors ssangyong till lägenheten för att hämta upp lite kläder och mina oljefärger.

Jag gillade bilen skarpt!

Man kan säga vad man vill om sydkoreanska bilar, jag ser bara till det estetiska och känslan!

(till en viss gräns bör tilläggas)

Bilen är svart (snyggt) Man sitter högt upp (Kung).......

...... sen bara det faktum att jag saknar nåt enormt att köra bil gjorde nog halva upplevelsen.

Efter det blev det en sväng till gymmet med syster.

Vi var väl så där lagom taggade på att träna. Men vi kämpade (Madde: läs köttade) oss ändå igenom våra övningar.

När vi kom hem hade Big Mama bakat nybakat bröd.

När vi smällt i oss ett par mackor tog vi med Tulo ut på en promenad.

Efter det är allt suddigt.. jag har inte gjort något vettigt alls efter det.

Jag tror jag börjar bli lite handlingsförlamad eftersom jag vet att imorgon är sista dagen och jag har en låååång lista på saker jag vill göra. Vill inte lämna stockholm och åka upp till 2 plusgrader och snöslask och en tenta inkommande snabbare än X2000 ...

Men samtidigt finns det ju saker och personer jag saknar där uppe...

Nu ska jag ta och sjunka djupt in i drömmarnas värld.....





1 kommentar:

  1. Oj, inte alls den bilden jag fått av dig... Vad lustigt, tror ändå att det kan vara bra att komma till en helt ny stad med nya människor och nya förutsättningar. Att inte vara kvar i samma "fack".. Jag vill i alla fall tala om min bild av dig, som upplever dig utttrycksfull, omtänksam och begåvad. Sedan riktigt vad man menar med allmänbildad vet jag inte, men i min värld kategoriserar du under just allmänbildad.. Att inte kunna läsa texter fort eller trycka in en massa på kort tid (ibland diskutabelt vad man skall använda det till) tycker jag inte handlar om allmänbildning. Jag tycker i alla fall att det skall bli roligt att träffa dig igen och som Engla uttryckte det då hon såg din profilbild; gud vilken vacker tjej (Engla blott 5 år gammal)..

    Kramar

    Kram S

    SvaraRadera