söndag 26 april 2009

Axel Rose look-a-like


En kort sammanfattning av Lördagen!

Upp tidigt och iväg till iksu för att träna. Efter det var det äntligen dags för att för Lelle och Walle (ursäkta att jag benämner mig själv i tredje person..) att titta på Athletic Umeå.

Självklart hejjade vi på Dennis som lyckades ta hem bästa tiden på hinderbanan i sin klass!

Stort Grattis!

Sen åkte jag hem och började rita på mina tavlor jag har snackat lite om.
Sen när kvällen började närma sig 21:00 gjorde jag och Tania ett tappert besök till Axtorpsvägs festen...
Den så omtalade festen!
1600 personer anmälda, tema rött, Dj, ordningsvakter.....
Stora ord om denna fest!
Jag kan säga så här... vi var ganska skeptiska!
Jag letade fram en röd bandana som jag slet på mig och målade naglarna röda.
Det fick duga tyckte jag.

Vi anländer till platsen och hittar ingången som är en källardörr.
Det här varbisarrt att det knappt går att återberätta i ord.
Vi kliver in och går igenom en lång källarkorridor, nästa rum vi kliver in i är ett rum som är ungefär 40 kvadratmeter, inte en kotte är där, en discolampa, ett djbås och en upphängd GB gubbe.....
Lelle tittar på Walle och vi bara skrattar.

På detta märkliga sätt fortsätter kvällen.

Som tur hittar vi dom tre musketörerna som så sött klätt upp sig till en modern variant av Baywatch!
Efter bara en timme var korridorerna fyllda med hundratals människor.
Snittåldern låg någonstans mellan 17-20 skulle jag tro.
Efter en stunds Sing-Star med trevligt sällskap på Peters rum bestämde vi oss för att lämna denna kalasfest!
Vi fick tränga/köa oss fram för att ens komma ut.

Tanken på vad som skulle ha hänt om det börjat brinna där den natten är hemsk.

Hade nog blivit värre än tragedin i Göteborg för många år sedan.

När vi kommer ut sitter det en stackars kille på trappan med huvudet mellan benen och man ser hur hela hans värld bara snurrar.

Jag är så nördigt nöjd att jag väljer mina tillfällen då jag festar!

Jag fick höra att jag liknade Axel Rose med min röda bandana....Och jag kan väl förstå varför folk drog den liknelsen..vi är ju lite små lika jag och Axel! ;)

Nu ska jag ta mina kollegieblock, pennor, överstrykningspennor, linjaler och gud vet allt och sätta mig ute i solen och läsa lite på juridiken!

Rock ' n ' Roll

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar