torsdag 9 april 2009

Min dag på stan

Började min dag hos frisören.
Det var ju mindre trevligt väder att gå ut i, men jag hade inte så mycket till val.

Fram med paraplyt!
Vi började med att välja ut två färger som skulle läggas i.
Mörkbrunt och ljusblont.
Den tredje färgen fick bli den färg mitt hår redan hade.
Jag var lite sugen på att lägga i nån nyans åt det röda hållet.
Men vi nöjde oss med 3 rger.

Jag blir så grymt imponerad av att se hur så snabbt och skickligt dom
både färgar och klipper ens hår. Kan inte säga nåt annat än att min frisör är grym!
Han vet precis hur jag vill ha det och han vet att han ska skippa att föna mitt hår som en docka.

Som han själv uttrycker det
"Du vill ha det lite tuperat och sådär stökigt eller hur"

+ till Frisörerna i Mörby



Sen blev det tuben in till stan.
Kändes riktigt bra att sitta på tunnelbanan igen :)
Men så fort jag klev av tuben förändrades min känsla... in klev jag i ett hav av människor på T-centralen.
Hade nästan glömt bort hur det var att vara på centralen.
Upp för rulltrappan och förbi spärrarna tänkte jag på att jag har nån typ av Hat-Kärlek till Stockholm.
Jag möts av två ordningsvakter som står och hänger vid ett staket, vid flera spärrar står det "gul-västar" och bevakar så att folk inte plankar.
Väl förbi spärrarna möts jag av en salig blanding av människor.
Det är nog just det som är charmen med stockholm.

Mixen av människor.

När jag gått förbi plattan och börjar närma mig Gallerian ändras återigen min tanke.
Vadå Mix..?! Alla ser fan likadana ut här. I alla fall tjejerna i åldrarna 14-20

Jag sökte igenom hela stan efter mina adidas skor... utan jaktlycka.
Min hulken t-shirt fanns inte heller.... Missär!
Jag får göra mig min egna tröja tror jag.

- till d'Adoni Läderlappen

Köp aldrig en skinnjacka där, dom smörar som fan när står och ska köpa en jacka för 1800. Men sen när jackan pajat och du går tillbaka rycker dom bara på axlarna!


Hur som helst..Sist men inte minst köpte jag mig lite smycken...
2 st pärlemohjärtana som ska jag göra till örhängen
Sen 4 st armband



Imorrn ska vi till lägenheten och fixa. Då ska jag leta fram mitt Tomas Sabo armband!

Me like!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar