tisdag 14 april 2009

Lägger i en högre växel

Igår lämnade jag Stockholm för att anlända till mitt hem i Umeå ytterligare 7 veckor.
Min dag bestod av att jag återigen lånade min brors bil och åkte till Täby centrum.

Gillar verkligen att köra bil... ännu mer när det är soligt ute och det spelas bra musik!

Jag sprang några ärrenden och fixade två små presenter. Ett litet påskhjärta fyllt med rosa godis

Sen åkte jag och hälsade på min vän Frida.

Jag hoppas du blir friska snart! Jag ska hålla tummen för att du slipper operation och kommer på benen snart!


Det kändes ändå helt okej att komma tillbaka. Vaknade upp idag med även här en klarblå himmel och ialla fall några plusgrader.

Panikångesten har börjat infinna sig inför tentan. Bättre blir det inte av att höra hur mycket folk har pluggat under påskledigheten. Men nu ska jag inte bli handlingsförlamad och sabba detta. Jag lägger i en högre växel och ska se till att fixa denna tenta.

Idag hade vi träff med våra psykologstudenter. Det var till stor del en flummig träff, men det gav mig ändå något. Vi fick göra en övning där alla sex personer i basgruppen stod i ring och sträckte in händerna och tog tag i första bästa händer du fick tag på.

Övningen gick sen ut på lösa upp knuten till att vi skulle stå i en cirkel utan att någon gång släppa taget. En av oss blev utvald till ledar, denna lott föll lyckligtvis på mig, som var den som fick till uppgift att dirigera mina kamrater.

I vanlig ordning tänker jag

"shit va svårt, det här kommer jag aldrig att fixa"

Sen slutar det som det faktiskt vanligtvis brukar sluta, det löser sig!

Ger jag det bara lite tid och tror lite på mig själv så fixar jag det!

The power of the mind.....

Där efter passade Kalle och jag på att njuta av solen i gott sällskap av en varsin glass.

Idag ser dagens schema ut på följande vis...

  • Eventuellt beachvollyboll med Lelle (läs Tania) och några från klassen.
  • Sen möte med Puif
  • Sen kör jag stenhårt på tentaplugg
  • Paus med Desperat Housewives kl 21
  • Sen tar jag Nya Tag med Tage

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar