fredag 1 maj 2009

Intervju på ingång

Så var det ytterligare en ny dag, med nya möjligheter och äventyr ;)
Första äventyret blir att åka till jobb intervjuen.
Måste åka i god tid eftersom det lär va lite små knepigt att komma in på stället.
Jag vet ju vart stället ligger, men sen ska man hitta parkering, leta sig fram till rätt dörr och rätt person och så vidare.
Jag är inte nervös över själva intervjun, det går som det går och jag är mer nyfiken på vad det är för typ av arbetsuppgifter, lön och arbetstider jag kommer få.
Ska på vägen i bilen sitta och tänka ut svaren på dom klassiska frågorna
"säg tre bra egenskaper samt 3 mindre bra egenskaper du besitter"
"En negativ egenskap hos mig är att jag fullkomligt HATAR dom här standardfrågorna" ;)
Jag förstår som inte varför dom ställer dom där poänglösa frågorna.
Visst dom får en viss bild av personen och märker hur pass mentaltförberedd personen är.
Men det är ju inte särskilt troligt att personen dom intervjuar ger det mest ärliga svaret.
"Jag försover mig jämt, har svårt att passa tider, har ett jävla humör som jag inte kan kontrollera och jag hatar att jobba i grupp" :D
Näe nu måste jag kila ner till bilen....
Skriver och berättar sen hur intervjun gick!
Enjoy!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar