lördag 23 maj 2009

Jag & bitterf*ttan

Kom precis hem och känner mig sådär lagom bitter.

Hade sett fram emot att få dricka lite vin ikväll och bestämde mig för att bege mig hela vägen ner till stan för att köpa mig en flaska vin.

Eftersom jag är lagom less på att cykla överallt bestämde jag mig för att ta bussen.

Här i norrland använder dom sig inte av vanlig tidtabeller som man annars är van vid och som för dom flesta förefaller rätt logiskt. Det mest rimliga och vettiga är att vid varje busskur finns det en tidtabell som visar vilken tid bussen ska avgå, från just denna busshållplats.

Här upp i Norrland står det istället när bussen avgår från den första stationen på den linjen.

Logiskt? Nej
Bitter? Ja


Väl nere på stan står jag i vägskälet och ska ta beslutet om jag ska först gå till systemet eller om jag ska springa mina små ärenden först.
I vanlig ordning velar jag lite... fram.. å tillbaka.. fram ... å tillbaka.
I mitt lilla huvud tänker jag "det är ju jobbigt att bära på drickan så jag gör mina små ärendena först.


Bra beslut? Nej
Fick jag ångra det beslutet? Ja


Så jag knatar igenom passagen eller vad nu det köpcentrumet heter för att komma ut på torget. Där möts jag av en levande mur med människor som står och tittar på nån karnevaldans. Helt omöjligt att ta sig förbi, igenom, över eller under.
Det var bara ge upp och gå tillbaka.


Kul ? Nej
Jobbigt? Ja

Så här såg dom ut... i enbart tangatrosor, glitterbh och några fjädrar på skallen såg dom ut att frysa sådär lagom mycket...

Det är tydligen nån kulturnatt just denna lördag. Säkert jätte kul att gå runt att titta på om man har tid, men för en som bara vill dit för att snabbt köpa lite grejer och göra klart sina måsten var det inte så kul.

Medans jag knatade runt hela byggnaden för att slippa karnevaldansen och alla människor går jag förbi en gräsmatta där 3 yngre killar står och tränar kung-fu sparkar och hopp.
Det var rätt kul att se.
Vore grymt om man hade samma kontroll på kroppen som dom hade.
I vanlig ordning har i stort sett jämt med mig min kamera... men inte idag..annars hade jag filmat dom lite så ni hade fått se.

Efter jag gjort mina små ärenden begav jag mig mot systemet.
Väl framme inser jag att jag helt och hållet glömt bort att det är lördag! Och när stänger systemet på lördagar? Jo 15
Det värsta med allt detta är nog inte att systemet var stängt, utan det faktum att jag faktiskt hade funderat på om jag skulle gå till systemet först eller sist.
Att jag hade tänkt.. men inte tänkt tillräckligt!!
SÄMST
Ibland skiter det sig..så är det bara.

Försökte inte deppa ihop för det utan bestämde mig för att gilla läget och gick till busshållsplatsen för att åka hem....
för att inse att nästa buss går inte förrän om 1 timme!

Kul? Nej
Bitter? Ja

Medan jag går hem svär jag lite allmänt åt allt. Jag väljer att skylla hela denna sörja enbart på norrland.... allt är norrlands fel! ;)

Blir lite mat på det, en dusch... sen ett försök att känna taggen att styra upp sig.

Det är ett av många ting jag saknar i och med att bo här uppe.
Tillfällena att klä upp sig...
Här är du typ uppklädd bara du drar på dig en matchande jacka till mjukisbyxorna..
Turkos Velour så klart ;)
Högklackat och klänning är inget att ens fundera på här uppe.
Tråkigt? Ja

Efter brännboll igår unnade jag mig lite chips, kan knappt minnas senast jag åt chips.
Men det va grymt skönt att ligga i soffan i mjukiskläder, tända lite ljus och se på dålig tv.

Nu blir det uppryckning!

So long My Duck!

3 kommentarer:

  1. Du är ju sjukt rolig.. Int e jag bitter jag int, iväg och festa ni jag ska, ja vad fan ska jag göra, sova kanske...

    Kram

    SvaraRadera
  2. Ville bara påpeka att jag tycker Kalle är VERKLIGEN lik Brad Pitt, dvs underbar..

    SvaraRadera
  3. haha! Tycker verkligen du fick till en bra kommentar där Sofia!

    SvaraRadera