söndag 10 maj 2009

Chicago

Efter en slappardag med Alex, Bengan, Adam och Oscar är helgen tyvärr slut.
Blev en promenad i solen, vilket var underbart skönt! Det var så varmt och skönt ute att jag kunde gå i linne utan att frysa.
Väl hemma hos Alex tog jag en lite powernap i soffan medans dom andra slöglodde på matchen (sverige-usa)
Sen lirade vi lite kortspel - Chicago - som jag inte heller minns senast jag gjorde det.
Vill du gissa vem som tog hem segern?
mm... precis! Det gjorde jag!

Inte för att jag är någon mästare på kort, för det är jag verkligen inte.
Utan för att vi tillslut bestämde oss för att spela en sista omgång och sa att den som tog hem detta stick blev den slutgiltiga segraren.
Moi!

Sen gick vi till pizzerian i närheten och åt middag, det blev en kebabsallad och ett stort glas vatten för dom flesta av oss.

Precis innan vi gick ut kom en snabb regnskur som skapade
en stor härlig regnbåge.
Tvingade även grabbarna grus att ställa upp på ett kort.


När jag lär känna nya människor och inser att det finns rätt många
goa, rara människor här och där blir jag lite extra varm i hjärtat.
Här är två sånna filurer som är riktigt goa!
För det mesta och allt för ofta känns det som jag blir sviken
och sårad av människor jag räknat med, trott på.
Jag vet inte om det beror på att jag för snabbt och lätt anförtror mig,
att jag är lite blåögd i den bemärkelsen och gärna vill tro gott om människor jag möter.
Men den blåögdhet har försvunnit med åren och övergått till att jag är mer skeptisk och mer återhållsam att benämna någon som min vän.

Har nu suttit och ritat ett litet kort till Pat-the-brat som jag ska lägga på lådan imorgon.
Fråga mig inte varför det blev en halvgalen clown.
Det enda planerade var att det skulle finnas med en 1:a i teckningen
Efter som jag förlorade lite nattsömn denna natt
så ska jag försöka gå och lägga mig lite tidigare ikväll.
Så det blir att förbereda lunchlådan och träningsväskan
inför morgondagen,
sen ska jag lägga mig i min säng och lyssna på skön musik och läsa lite!

Hoppas du haft en lika skön och bra helg som jag har haft!

KRAM

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar