onsdag 20 maj 2009

Visslar

Går runt här hemma och visslar....
Mats som jag bor hos kommer ner och säger till mig
' du kan ju inte gå runt å vissla hur som helst.....
man kan ju tro att du trivs.'

Och det är nog sant.. jag börjar trivas rätt bra här.
Det börjar känns som mitt lilla hem det här.
Mitt lilla hus.

Den här dagen har bara sprungit förbi.
Började dagen med att ligga och sola på en av ängarna här i krokarna.
Vissa korta stunder blev det riktigt varmt och jag kunde
drömma mig bort att jag låg och solade på nån varm strand.
Men lika snabbt som jag hade börjat drömma mig bort
kom den kalla nordanvinden och påminde mig om vart jag befann mig.
Jag är verkligen inte van vid sånt här väder i slutet av maj.
Längtar efter sommaren!
Fick även lite sällskap när jag låg där och solade.
En kille kom och la sig drygt 10 meter ifrån mig.
Inte mig emot egentligen, men det är ju helt klart lite lustigt
med tanke på att dom här ängarna är bra stora.


Efter lite mer än två timmar ute i det friska började det bli lite kyligt så jag cyklade hem.
Hookade upp med Mongo och vi tog oss en promenad bort till Ersboda Willy's.
Något vi beslutade oss för att aldrig mer göra.
Jag har cyklat dit och handlat ett par gånger och det har inte varit speciellt långt har jag tyckt.
Men att gå var en helt annan femma!

Hur som helst, det blev 3 kassar med mat vilket kändes bra.

Man får helt klart mer för pengarna på Willys än vad man får på ica närlivs.

Sen blev det en dusch och passade på att städa eftersom lusten infann sig.
Det gäller att passa på!
Hoppas på sol imorgon!
I så fall blir det lite fotboll på morgonen och sen plugg ute i solen förhoppningsvis med lite sällskap!

Tvättade min varma och fina tröja från Army Shop ...

Trodde helt klart att den gick att tvätta i 40 grader..men icke!
När jag tar fram den ur maskinen ser jag att den fr.o.m. nu enbart passar
mini-människor!!
Har aldrig tidigare krympt nåt plagg...så nån gång ska väl vara den första.
Kan ju ge den till nåt lyckligt litet barn som får en grymt snygg tröja.

Till Puff: Tack raring, du e snäll du :) Får berätta om jobbet sen när jag kommer hem! Ja du hade helt rätt, det löste sig! Man ska aldrig ge upp sina drömmar.
Kommer hem o drygt 2 veckor..då måste vi styra upp något! Kram!

Till Sofia: Titta!! Jag hittade en till Mr Bean bil här i umeå! ;)

Nu ska jag städa undan det sista lilla sen
slänga in lite kläder i tvättmaskinen innan jag ger upp för dagen.


Jag och min älskling, som jag saknar!


Godnatt sötnosar!

2 kommentarer:

  1. Haha, mera en orginal variant det där!! Jag är ju lite modernare!! Hoppas du har en trevlig helg gums och VILA NU AXELN!! Puss

    SvaraRadera
  2. Piff o Puff väntar fortfarande på inbjudan till super duper party uppe i norr. Den kommer väl?

    Du är sååå välkommen hem, we miss u!!

    SvaraRadera