onsdag 6 maj 2009

TipTop

Jaha hur ska man börja detta inlägg då...
Har väl inte hänt något jätte speciellt idag.
Dagen började med att jag faktiskt försov mig lite, inte värre än så att jag bara fick kapa bort lite av mina morgonrutiner.
För er som inte känner mig så är det så att jag gärna kliver upp tidigt på morgonen. Så att jag har gott om tid på mig att käka frukost, duscha och ha tid för att fixa smågrejer.
Stress på morgonen är ingen 'hit' för min del.
Jag hoppade upp på cykeln och begav mig mot U-town.
I samma stund som jag satte mig på cykeln insåg jag gårdagens inlägg kräver en förtydligan.
Regn är bara kul om man slipper vara ute i det!!!
Att cykla 30 min på en cykel utan stänkskärmar är INTE något som klassas som kul.

Efter en start på dagen med en het diskussion om nytt datum för tentan fortsatte den på som vanligt.
Jag tänker inte kommentera detta nåt... hehe...
Lika bra att jag låter det vara osagt.

Sen blev det snabba puckar hem och käka lunch och stressa iväg till tentasalen,
eftersom det nya datumet för att skriva tentan blev samma dag som det disskuterades.
*tummen upp*...eller?

Tentan tror jag var förhållandevis lätt för alla i terminen , efter 5-15 min var nog alla klara.
Tillsatt tid för tentan var 2 timmar.

Finn ett fel:
Innan tentavakten lämnar ut tentan säger hon följande: "Man måste sitta 30 min innan man får gå, så även om du skrivit klart tentan på 5 min får du inte gå förrän efter 30 min."
Vad gör folket?
Jo, efter 5-10 min börjar folk resa på sig och vill "bara lämna in sin tenta"
Vad tror de att syftet är med att tvinga folk att sitta kvar i 30 min?

1) för att tentavakterna ska ha något att titta på i 30 min

2) bara för att det är kul att hitta på regler

3) för att det inte ska störa dom som fortfarande sitter och skriver??!! näe ..kanske..eller?

Sen blev det promenix till bokhandeln där jag och K införskaffade
oss små flikar att sätta i lagboken.
Sen på det blev det en TipTop-glass.




Väl hemma kände jag att jag var tvungen att göra en städinsats.
Har jag mycket att göra blir det lätt att jag hamnar i svackor
och låter det bli skräpigt och stökigt.


Nu är det städat och fint och känns bra igen. ;)

Kvällen för mig blir att renskriva lite anteckningar sen sätta mig och skriva två brev.
Aaa faktiskt.. två helt vanliga snigel-post brev till mina två vänner Patrik och Alex!
Men först blir det en dusch!
Yes Box!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar