söndag 17 maj 2009

I present så önskar jag mig en personligtränare!

Tänk att få ha en egen personlig tränare!?
En som peppade en dom dagar man inte var speciellt taggade och som hittade på nya roliga träningssätt när man kände att man var less på dom gamla vanliga.
Som hjälpte en att nå sina mål på ett snabbt och effektivt sätt.
Det vore nåt!
I lördags bestämde jag mig för att denna sommar ska jag satsa stenhårt på min träning.
Magen ska styras upp men också armar, ben och rygg ska uppgraderas ett snäpp.
Varför jag skriver detta här kan tyckas helt onödigt, men det blir lite av en booster om jag vet att jag skrivit ner det och andra har läst det.
Det blir lite upp till bevis av det hela.


Denna dag har jag inte gjort ett enda nyttigt handtag, vilket känns helt O.K!
Börjar ju inte min 'fitness-hysteri' förrän imorgon ;)
Lirade lite oseriös fotboll på förmiddagen.
Tvekar på om jag verkligen ska vara med på turneringen som kommer till helgen.
Folk blir ju som galna och verkar helt skita i om man kanske skadar en av sina klasskamrater.
Allt handlar om att vinna, no matter what!
På bara en kort stunds fotbollslir hade jag fått en oskön känga på smalbenet.
Tveksamt om jag tycker det är värt det.

Efter denna helgs event inser jag också hur mycket jag uppskattar killar som inte måste vara macho jämt.

Exempel 1:
Vi stod i köket och slet i drygt 5 timmar i lördags.
Skillnaden är markant på några killar från klassen som kommer och ger oss uppskattning och beröm över hur duktiga vi är till dom grabbar som staplar in och brölar med bred sarkasm om 'va trist det är för oss som får stå inomhus medans dom får vara utomhus och flyga helikopter och sola' etc etc.

Exempel 2:
Jag och Tania lyfter ett tungt bord.
En kille sitter på fönsterbläcket och tittar på och brölar i stil med
"aha få se nu då.. det ser ju tungt ut..."
Tänk va fint det är med dom killar som inte måste betee sig så där utan istället reser sig upp och erbjuder sig att hjälpa till.

Eller som Oscar i klassen som så artigt håller upp dörren oavsett om vi är påväg in till gymmet, skolan eller nåt risigt pizzahak!

Killar med finess och fötterna på jorden får mer än bara ett plus av mig!
Tyvärr verkar detta bygge innehålla allt för många grabs som inte kommit dit än!

Imorgon bjuds det på ett morgonpass på iksu sen två föreläsningar på U-stan och sist med absolut inte minst.... Beachvolleyboll!

Nu är det dags för lite sömn!


GODNATT!

1 kommentar:

  1. Håller med!!
    lite finess gör susen....

    Kom igen nu och få tag på träningen fetto;)
    kram

    SvaraRadera