fredag 22 maj 2009

Vahettere

'Vahettere'

Alla använder vi oss av vissa ord allt för ofta utan att tänka på det.
Vissa säger 'verkligen' stup i kvarten (läs Kalle säger...)
Andra säger 'eller'
Jag själv säger 'vahettere' titt som tätt.

Igår lirade vi lite fotboll på morgonen, det var riktigt kul även fast jag kände att det inte riktigt var min nivå på liret. Oj va många som var duktiga på att spela!
Men det var sköna människor som var med och gjorde det hela till en kul grej!
Lyckades trots allt göra två mål!
Efter det blev det ett försök till att plugga lite med Kalle.
Sen blev det lite träning på iksu.. gick väl också sådär.
Svårt att träna när det gör ont som bara f*n när jag gör många övningar.
Körde lite rehab övningar som Alex tipsat mig om.
Låg på golvet med en 2 kg hantel och kämpade järnet....
om en två kilosvikt är knepig att hålla i och vrida axeln är det nåt som inte står rätt till.

Men för att lugna alla er oroliga själar som nu sitter och biter på naglarna av ren och skär oro för min hälsa kan jag meddela att jag ska kolla upp axeln när jag kommer hem till Stockholm.

Efter det åkte jag hem och åt en kalasmiddag (läs korv och potatis...sådär lagom mumsigt)
Lyckades zappa mig fram till en film på 4:an

Alfie!

Direkt blev jag förtjust i filmen, mycket berodde nog på att jag tyckte att huvudpersonen påminnde mig om en person jag känner. Helt klart en film värt att titta på.
Gillade att vissa frekvenser av filmen påminde lite om Quentin Tarantinos Sin City, i sättet att filma.
Sen är ju Jude Law inte heller allt för ful att titta på ;)

Sen på kvällen blev det en promenad med trevligt sällskap!


Idag har jag varit riktigt duktig måste jag säga!
Klockan 10 mötte jag upp Kalle & Kalle för att plugga juridik.
Det värsta med juridik är nog inte allt man ska få in i skallen, utan att böckerna väger ju bly!!
Men vi kämpade på och satt till kl 15.
Och som lagboken + 5 andra böcker inte skulle vara nog gick vi till biblioteket och lånade oss x antal nya böcker.
Nu har jag käkat lite middag och ska röja undan här hemma. Ser rent ut sagt för taskigt ut här hemma. Så det ska jag styra upp sen ska jag ut i det strålande vädret och spela lite brännboll with my mates!

Hyffsat bra dag måste jag säga!

Beep Beep!

2 kommentarer:

  1. Vi tycker att den killen Kalle (som är med på bilden ovan) är sjukt lik Jude Law.
    VERKLIGEN snygg, och trevlig har jag hört..

    /Louise, Sara, Melody och Candy

    SvaraRadera
  2. Han é dock ganska töntig... / En som vet =)

    SvaraRadera