lördag 16 maj 2009

ömma fötter!

Har precis duschat och känner hur trött jag är i fötter och ben.
Nu skulle man fått en fot & benmassage.... eller va sjutton.. en helkroppsmassage hade ju inte varit fel.
Dagen började lugnt, med både sovmorgon och frukost i behagligt tempo.
Mötte upp Lelle vid Nbvh 11:15, med solglajerna på cyklade vi ner till stan.
Jag för att köpa mig en mascara och Tania för att byta ut sitt headset.
Vi uppskattade väl ungefär att det skulle ta lika lång tid.. men OHO så fel vi hade.
För att reklamera ett headset krävdes både en Fu (förundersökning) och en välskriven rapport.
Jag hann både köpa min mascara och leta reda på en mataffär å köpa mig en dricka innan jag beslöt mig för att kolla vart Tania hade tagit vägen.
När jag hittar henne inne på Telia är dom mitt uppe i rapportskrivingen.
Han ställer frågor i stil med
- Jaha så plopparna har fallit av?
- Vilken av lurarna är det som inte funkar?
Effektivt och service kallas det...eller?
Hur som helst... sen blev det öppet hus på U-stan!
Kl 13 skulle tillställningen öppna, men redan kl 12:30 drog det igång.
I 4,5 timmar sträck serverade vi hamburgare, korv, läsk och delicatobollar på löpande band.
Skönast var dom beställningarna som såg ut på liknande sätt
- 2 hamburgare, en med dressing ingen senap, en med senap och ingen ketchup.
Två korvar med senap på den ena, dubbelkorv på den andra. Eller näe jag ångra mig, ta med senap på hamburgaren. Har ni cola light? nähä då tar jag 3 loka.
Eller ta en cola och två loka istället.
Hehe.. men det var en kul dag trots allt.
Riktigt besviken på att jag inte fick se solen eller några av dom olika momenten som visades upp.
Ingen rast, ingen vila, ingen lunch.. eller nu far jag med osanning... vi fick ju faktiskt i oss en varsin hamburgare som vi snittade på ca 3 min.
Nu blir det ingen vila, för då kommer jag fastna här hemma.
Laddar batterierna med en dusch, en redbull och en flaska vatten.
Sen på med partykläderna och ner och möta Tania för att dricka lite vin i solen.
Vi ska hem till Johan och fira att Markus fyllt år.
Men det blir nog ingen lång kväll, är som sagt rätt slut i både knopp å kropp!
Inte ett kort har jag att bjuda på heller.... besvikelsen på dagen är för stor att yttra i ord :(
Nästa år...då jävlar!
Ha en grym lördagskväll gott folk!!
LATER!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar