lördag 9 maj 2009

Beep Beep

Lördag morgon!
Hade varken tid eller ork till att skriva nåt igår.
Det var en fullspäckad dag med massor av skoj!
Vi hade fredagen ledig från plugg men trots det tvingade jag med mig Mongo till tingsrätten klockan 8:30 för att titta på en rättegång.
Även fast jag varit på rättegångar tidigare så är det ändå väldigt lärorikt och intressant.
Inget fall är ju likt det andra.

Detta fall handlade om en kille som var åtalad för rån och mordförsök. Men han hade mycket annat i bagaget också, så det handlade även om att han hade kört alkohol- och drogpåverkad, hot mot tjänsteman m.m.
Efter det och efter denna vecka tyckte jag att vi hade gjort oss förtjänt av en pizza, vilket det blev på en uteservering.
Sen mötte vi upp Tania och Emil för att vandra till Army Shop.
Tittade runt lite där och köpte mig ett snyggt tygmärke för en tjugolapp.

Promenerade hemåt för att snabbt slänga ihop träningskläderna
i min väska och bege mig mot iksu.
Beachvolleyboll stod på schemat och jag var lika taggad som vanligt.
Vi lirade i 3 timmar och vi hade nog kunnat fortsatt i en timme till om det inte var för att banan var uppbokad av några andra.
Det var järngänget som lirade och vi hade riktigt kul!
Mycket interna skämt och självklart, lite brottning i vanlig ordning
med både benlås, maglås och annat.
Har nog aldrig haft sand i både öra och håret förut.
Hade gärna släpat med mig kameran och tagit lite schyssta bilder, men då missar jag ju chansen att spela och jag vet inte riktigt om jag tycker det är värt det :)
Kanske nästa gång!

Alex säger till mig medans vi lirar att jag liknar en seriefigur.
Självklart blir jag nyfiken och förväntansfull på att höra vilken seriefigur han tänker på.
Han säger sen, du är lik den där som seriefiguren som springer fort och säger BEEP BEEP.
-WHAT??!
Menar han 'Gråben och Hjulben' ifrån Warner Brothers Looney Tunes??

JAPP! Det var hjulben han menade......
Han måste ju syftat på att jag är så sjukt snabb..... eller?


Väl hemma blev det taco's, Coca Cola och tv-soffan.
Hann kika på 'Talang', lite 'så ska det låta' och Mr & Mrs Smith!
Det må va en skit film, men jag gillar den!
Den har en viss charm och är lite små rolig.
Och den var helt lagom avancerad med tanke på hur trött jag var.
Sen är ju Brad Pitt helt okej att vila ögonen på i denna film.

Idag skulle jag unna mig en sovmorgon... men tro på fan att jag ändå vaknar 7:30!
Men det kvittar ju, jag har rätt mycket trix å fix som jag ska få gjort idag.
Skönt att det är en mulen dag,
då slipper man få dåligt samvete eller känna att man borde gå ut i solen.


Hörs senare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar