tisdag 5 maj 2009

Skönt med lite regn!

Nej nu är jag faktiskt inte ironisk.
Faktiskt ganska skönt med lite regn så här på kvällskvisten.
När det regnar istället för snöar så vet man att rätt årstid är på ingång.
Jag längtar och njuter av att våren är på väg.
Längtar också efter att få åka utomlands.
Tänk att få packa resväskan med bikini och ett par flipflops.
Kliva in på flygplatsen och bänka sig i en flygstol som man vet tar en till en eller två veckors sol, bad och bara njutning!
Gå till stranden på förmiddagen och lägga sig i en solstol.
Spela lite pingpong-racket, gå ner till vattnet och svalka sig.
På med solbrillorna, käka på en av lunchresturangerna längs med stranden.
Sen gå upp till hotellet och bada i poolen, ta en drink och äte lite frukt.

Sova lite siesta sen göra sig iordning för att käka sen middag och gå till nåt skönt uteställe.

Hyra en moppe och bara hitta på roliga grejer!
Åååååå fan va guld det vore!!
Få en schysst solbränna, solblekt hår.....GAH!
Men det kan nog bli svårt med tanke på den tajta budgeten man har som student samt att jag slutit en pakt med djävulen som jag inte kommer ur.
a.k.a amöban


Vissa dagar vaknar man bara upp och vet att dom kommer bli bra.
Så kände jag ialla fall imorse, vet inte om det berodde på att natten innan hade jag sovit totala 3 timmar sittandes på en buss och denna natt fick jag sova i min säng.

Dessutom kunde jag unna mig en sovmorgon!

En lektion med psykologerna sen käkade jag lunch sen blev det en promenad på tentasalen. Tentan blev dock inställd pga en slarvig lärare.

Sen simmade jag lite med Mia inför den ångestladdade simningen vi har på torsdag.
Efter lite simning och ångbastu åkte jag till skolan och hämtade ut min kriminologitenta som jag haft ont i magen över.

Hade inte pluggat speciellt mycket och kände oron över att behöva göra en omtenta i samma veva som juridiken skulle slås in i skallen.

Lyckan var stor när jag såg på pappret att jag inte kommer behöva skriva nån omtenta!!

Det regnade när jag cyklade hem, men det spelade som ingen roll.

Det hade kunnat hagla spik och jag hade nog ändå cyklat hem

med ett leende på läpparna.

Käkade lite snabbt sen iväg på Puif möte.

'Waste of time and money' säger vissa, men för mig är det inte det.

Det är kul att träffa lite nya människor och kul att få engagera sig i något.

Efter mötet blev det en kaffe och 2 timmars "tjötande" med Tania sen lite mathandling.

Imorgon har jag beachvollyboll att se fram emot.
Känner hur denna vecka bara springer förbi, snart är det helg igen!
Nu ska jag lämna datorn för en stund och gå och fixa nån macka eller två.

Sen blir det nog sängen inom kort!

Take Care!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar