onsdag 27 maj 2009

Nu går det undan

Det kan man minst sagt säga..
I 100 knyck rusar vi mot slutet av terminen.

Beep Beep

Känns inte allt för länge sedan som jag flyttade upp hit. Det här halvåret har verkligen gått fort.
Imorgon är det precis en vecka kvar tills jag har avklarat första terminen.
(oj va mycket jag har att fixa på dessa få dagar)

7 dagar kvar att försöka få in juridiken i huvudet tills att tentan kommer och knyter ihop säcken för termin 1.
Jag har fortfarande inte styrt upp hur jag ska ta mig hem. Börjar nog bli dags att ordna det.
Jag måste ju lyckas få med mig mina kläder ner till Stockholm.
Ska kolla flyg alternativt tåg eller buss imorgon eftersom jag inte fått nys om nån bil som ska till Stockholm där jag kan få plats med alla mina saker.

Idag har varit en trött dag.
Inte bara för mig utan för väldigt många andra också verkar det som.
Måste ha berott på vädret eller nåt annat.
Nu är dagen äntligen slut och jag ser fram emot att snart få sova.

Har bestämt mig för att ta sovmorgon imorgon.
Vi har egentligen löpning på schemat imorgon men jag väljer bort det pga att jag känner att jag har nån förkylning i kroppen.
Vill verkligen INTE bli sjuk nu. Riktigt Obra att bli sjuk inför tentan, hemgången och till det nya jobbet som startar 3 dagar efter jag slutat skolan.
Ingen rast & ingen vila här inte!
Känns rätt jobbigt måste jag säga. Men jag stoppar mig själv så fort jag börjar tänka att det är synd om mig.
Jag var fullt medveten när tog beslutet och tackade Ja till detta och flyttade upp hit att det skulle bli tufft i och med den situation jag befinner mig i Stockholm.
Utan mina underbara föräldrar skulle det aldrig gå överhuvudtaget.. evigt tacksam!
Idag var det två personer som faktiskt såg mina nya slingor.
Inte bara blev jag lite glad utan även imponerad!
Det är trots allt väldigt svårt att se när folk har klippt sig eller bara gjort en liten förändring.
Jag ser ju skillnaden väldigt tydligt, men jag förstår om inte andra gör det.
Så trots att Alex lider för stunden av bristfällig syn var han observant nog att se det.
Eller så kanske han bara hade lagt det på minnet... hur som helst så får du tummen upp!
Har med mina två nya instuderingsvänner K & K försökt slå in lite sekretess och förvaltningsrätt ikväll.
Usch så trist det är!
Straffrätten och civilrätten är helt klart roligare!

Imorgon blir det fortsatta försök till att få in allt i skallen.
Får försöka glädja mig åt att jag inte kan träna pga förkylningen då jag istället kan ägna mig åt att tentaplugga. Men det känns ändå lite surt, helt klart.

Nu ska jag försöka sova lite och förhoppningsvis bli frisk!

Kram på dig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar