tisdag 19 maj 2009

Komplimanger

Som på beställning sitter jag här med träningsvärk i kroppen som heter DUGA!
Magen, ländryggen och benen har fått jobba hårt idag.
Men det känns bra att jag nu kommit igång med att jobba mot dom nya målen jag satt.

Vaknade upp imorse och insåg att 3 timmar beachvolleyboll ändå tar rätt bra!




Man kan väl få skeda även när man lirar beachvolleyboll??
Gillar träningsvarianter där man får använda hela kroppen!
Gårdagen var en suverän träningsdag och jag var helt slut när jag väl kom hem.

Efter beachen slog jag följe med Alex och Oscar till gymmet.

Väl inne på gymmet möter jag en kille från 3:an som ger mig en komplimang som verkligen gjorde mig uppriktigt glad.

Förmodligen mycket pga den anledningen att jag bara för någon dag sen var rätt less på killars taskiga attityd men också för att det känns som att komplimanger växer inte på träd.

Komplimangen var att han tyckte jag såg stark ut.
I vanlig ordning tog jag det med en klackspark och skrattade fram ett tack, i stil med att jag i alla fall försökte bli stark.
Till min förvåning så skrattar inte han tillbaka, på det sätt jag förmodligen hade förväntat mig. Utan han upprepar det han precis sa och fortsätter med att han tycker jag verkligen ser stark och fokuserad ut.

Den komplimangen gjorde mig verkligen glad!

Idag började dagen med 90 minuters session med psykologerna,
terminens sista lektion med dom!!
Vi har en till nästa vecka, men den ska bara vara utvärdering i kombination med fika!
Vi pratade lite om ledarskap men även om vilka i gruppen som vi tillät påverka oss.
Dom första 60 minuterna var jag riktigt trött och enormt oengagerad.
Men när vi i slutet skulle skriva på en lapp vilka personer i gruppen som påverkade oss så vänder hela min negativa känsla/inställning till lektionen.
Här får jag ytterligare en komplimang som också verkligen värmde mitt hjärta.
Inte nog med att jag fick en lapp av en oväntad person i gruppen,
jag fick dessutom dessa ord av Sofia:
"Jag låter mig påverkas av dig för att du är väldigt kunnig och intelligent/begåvad
(minns inte orden exakt) men du måste bara tro på dig själv mer".

Den kunde nog inte träffa mer 'spot on' än vad den gjorde.
Den tar jag åt mig av och ska definitivt jobba på!
Jag måste verkligen börja tro lite mer på mig själv.
Ska köra på Muhammed Ali's mantra
"I'm the greatest"

Den kommentaren värmde i alla fall väldigt mycket den med!
Tack Sofia!

Efter det trälade vi oss igenom ett seminarium i förvaltningsrätt.
Sen blev det dags för ett träningspass på iksu.
Jag, Oscar och Alex slog följe även denna dag.

Och hör och häpna, här får jag en till komplimang.
Eftersom jag blir så mäkta stolt av att få komplimanger som verkligen känns genuina och som påverkar mig tycker jag dom är helt klart är värda att nämna.
Dom säger att dom igår hade disskuterat och beslutat att jag inte längre får vara med att spela beachvolleyboll, eftersom jag blivit för duktigt! :D
Som dom uttryckte sig "du har haft en utvecklingskurva på beachvolleyboll som är helt sjuk"
Som så många andra gånger jobbar jag efter jantelagen och ursäktar mig och säger
'mycket är ju bara tur'....

Näe, nu är det dags att jag byter spår och vänder detta lokomotiv
till att köra i en annan riktning!

Tankens kraft ska man inte underskatta!

”Se upp med dina tankar – de kan bli sanna!”

så lyder ett gammalt kinesiskt ordspråk.

Nu ska jag sätta mig på cykeln och åka och hämta min lagbok som äntligen har kommit!!

Köpte mig även två böcker av en 4:a för det ypperliga priset 500 riksdaler!
Ibland ska man ha lite tur oxå!


Who is this!?

1 kommentar:

  1. Who´s the sexy one at the first photo? Me like alot ;)

    SvaraRadera