torsdag 18 juni 2009

You are beautiful

Hur knäppt är det inte att sluta sitt arbetspass och längta till nästa arbetspass??!
Fast det är ungefär som när man precis fått sitt körkort, då vill man bara köra hela tiden.
Idag föll rutinerna på plats och jag känner mig faktiskt redo att gå in skarpt på måndag.
Det är nog därför jag längtar.
Det är en rätt intressant miljö att jobba inom. Haft en jätte rar dam som handledare! Guld värt.
Synd bara att hon nu gick på semester, hon kändes lite som en mormor.
Nu börjar det kännas som dom intagna har börjat vänja sig vid att jag är där.
Dom som från början hade en kaxig attityd har börjat tagga ner.
Nu hälsar många, tackar och är förvånansvärt artiga.
Har alltid tyckt att det är intressant med människor. Gillar att analysera, observera och träffa nya människor som ger mig möjligheten att vidga mina vyer.
Tänka i banor som jag aldrig tidigare har ens varit nära att fundera över.
Vissa är tystlåtna och håller sig för sig själva, andra kan inte ett ord svenska, vissa hälsar artigt och tackar fint och hövligt, några skämtar och skrattar mycket, andra är tysta och säger inget alls.
Vissa söker ögonkontakt, andra undviker, vissa blänger, vissa utmanar, andra flörtar, vissa testar ens kunskaper och vilka gränser man har osv.... Men det är just detta jag älskar!

Människor!

Idag önskade jag verkligen att jag hade kunnat fler språk än bara svenska och engelska.
Jag har inget språkhuvud tyvärr, men jag tror faktiskt jag ska försöka mig på att lära mig spanska snart.

Liten kul historia från dagen
Ikväll var det en kille som flaggade och bad att få en panodil. Den här killen kan inte ett ord svenska men verkar vara glad trots omständigheterna. När jag öppnade cellen och gav honom sin tablett tackar han artigt på sitt språk och blinkar med ena ögat.
När jag stänger dörren hör jag hur han börjar sjunga högt på en låt från Christina Aguileras
"you are beutiful"
Det var utan att man kunde låta bli att skratta lite.

En kollega på en annan avdelning fick sig en spottloska i ansiktet idag.
Mindre kul.
Så man ska aldrig glömma vart man jobbar.
Det är svårt att förstå den här världen, men det är som att kliva in i en helt annan värld än den vi andra lever i.

Nu längtar jag tills helgen är över (samtidigt som jag ska njuta av mina 3 dagars ledighet)
Nej....
Jag har inte en enda sak inplanerad och jag skiter fullständigt i alla tokars hysteri om att man bara MÅSTE ju göra nåt speciellt bara för att den här helgen råkar heta midsommar...
Fjanteri enligt mig!

Sen längtar jag ännu mer till den helgen som kommer....
Har dessutom hört att det sk bli fint väder till den helgen. Kanske kan bli lite sommarkänsla då med lite tur. ;)
Avslutar detta inlägg med en grym kille...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar