torsdag 4 juni 2009

Sista dagen i Norrland

Så var vi framme!
Destinationen var 4 juni och juridiktenta, sen tar resan fart mot Stockholm och plitlivet!
Jag är lite förvånad över hur duktig jag ändå varit.
Kylskåpet är i stort sett tömt, behövde inte slänga massa mat utan lyckades planera och äta upp det mesta. (Fatty)
Väskorna är packade. Lite chockad över hur mycket det blev.
Men jag har tid över idag nu på förmiddagen att finslipa packningen.
finslipa = justera, ta bort kläder
Jag tar ju med mycket jag vuxit ur (Fatty) som jag tänkt skänka till syster (Biffen).
Skojja! *näs-skratt*
Fick så många snälla kommentarer efter mitt Fatty-inlägget att jag bara bugar och bockar!
Blev lite paff blev jag när Murat igår på seminariet går förbi mig å ger mig en klapp på axeln och säger:
"Tja Fatty"
utan att säga nåt mer och går och sätter sig.
Kul! :D
Jaha, jag har tvättat allt jag hade i tvättkorgen.
Lagt fram de få utvalda smycken och parfymer jag vill ta med mig.
Känns bra!
Nu blir det frukost på de sista äggen och sista smoothien här uppe i Norrland.
Sen ska jag märka upp min nyinköpta bok inför tentan, sen ner till affären och fixa mig mat till tentan.
Om jag inte redan sagt det så är tentan 6 timmar lång!
Känns sådär lagom bra att jag ska vara sjuk och ha skallen full med snor.
Men jag ska inte skylla på det, jag tror jag klarar den ändå. *hoppas*
Och gör jag inte det..... Så är det INTE hela världen.
Värre saker kan ju hända
Så full fart för tåget väntar inte på mig!
Apropå 'väntar på mig' så måste jag ge cred åt busschauffören som jag skulle åka med igår.
Jag lyckades ta fel på tiden och ser hur bussen kommer innan jag ens hunnit ner till gatan där busshållplatsen ligger.
Jag börjar springa några steg tills jag inser att det inte finns en ärlig chans för mig att hinna till busshållplatsen.
Men tror du inte att busschauffören ser mig OCH STANNAR i korsningen och släpper på mig!??
Jag har då aldrig varit med om nåt liknande och tror aldrig det skulle kunna hända i Stockholm.
Där kan bussen köra ifrån en även fast man är framme vid dörren.
I Stockholm samlar busschaufförerna poäng för varje lirare de kan lura att springa hela vägen fram till dörren för att sen köra ifrån.
Det här blir mitt sista inlägg medans jag befinner mig i norrland!
Nästa blir då jag befinner mig i Stockholm!
Håll tummar och tår för mig idag!
Till er som jag ser sista gången idag: Sköt om er och ha en skön sommar! Vi ses till hösten!
LOVE 2 YOU ALL!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar