måndag 15 juni 2009

U-turn emotions

Ibland vänder det bara...
Man hinner knappt med och rätt var det är så studsar man på små moln.
Vinden vänder, glaset blir halv fullt istället för halvtomt, bergodalbanan tar fart ner (eller upp beroende på hur man väljer att se det)
Ja du fattar vad jag menar :)
Hade en riktigt bra dag på jobbet idag.

Förmodligen blev den sådär toppen bra eftersom jag var så sjukt bitter ända intill jag somnade i söndags.
Jag vaknade hyffsat utvilad och slapp stressa på morgonen och cykla i regnet tack vara min kollega G som hämtade upp mig.
Spenderade 9 timmar på jobbet som bara flög förbi.
Sen när jag väl lämnade min isolerade arbetsplats klev jag ut i hyffsat bra väder.
Inget regn i alla fall.
Hann gå några meter sen kommer min pappa rullandes med bilen.
Guld!
Kom hem, fick god mat serverad, diskade undan sen åkte jag ner till centrum
och köpte mig ett riktigt schysst regnställ

Där visade det sig att jag aldrig tidigare har köpt regnkläder.
Fick en chock när jag såg prislappen.

1000 kr!!! :O



Men det var det helt klart värt. Man ska välja kvalité framför kvantitet i vissa fall.



Element Women's Set från Didriksons 1913 Sweden

Sen åkte jag och solade...skööööönt
Åkte förbi mataffären och köpte hem lite frukt
Annanas (som ej kom med på bild) är nog utan tvekan min favoritfrukt!

När jag kom hem gick jag ut på en lång promenad.
Så skönt att var ute och gå på kvällen när det är så där behagligt ute.
Tulo var lika lycklig som jag att det äntligen har slutat regna!
Fick dessutom en trevlig överraskning som gör att jag kommer somna med ett leende på läpparna ikväll.
Unnade mig en bit av Big Mamas goda rabarberkaka


Eftersom jag from nu ska cykla till och från jobbet kan jag helt klart unna mig :)

Sweet dreams!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar