onsdag 10 juni 2009

Dexter & Sinister

Hälften kvar sen är det äntligen dags för en efterlängtad helg!!
Får se vad helgen kommer bjuda på
(förhoppningsvis lite sol, men det är nog för mycket att hoppas på)

Idag har jag varit och kollat upp axeln vilket var på tiden att jag gjorde.
Fick se skillnaden på min vänstra axel mot min högra axel.
Sinister & Dexter
(höger och vänster på latin fick jag lära mig idag)

Vänster


Höger

Man ser skillnaden på bilderna, den vänstra är lite skrovlig och har vissa mörka partier.
Den högra bilden har knivskarpa linjer och inga mörka partier.
Som han beskrev det så är det som 'krackeleringar i glasyren'.

För att försöka ordna upp detta fick jag en (hemsk) spruta i axeln med kortison för att försöka dämpa inflammationen
Detta ska jag upprepa tre gånger under denna sommar.
Har smärtan inte försvunnit efter det föreligger risk att jag måste operera.
Som han sa, vilket stämmer väldigt bra, en person som kanske inte tränar eller som har ett jobb där man inte använder kroppen på samma fysiska sätt som jag gör och kommer göra hade man troligtvis inte gjort något åt denna skada.

Att få höra av en läkare att man är väldigt vältränad var inte fy skam!
Mallig som en groda hoppade jag ut från sjukhuset.
Hoppade mig in i bilen och började åka mot jobbet.

Höll på att somna sittandes pga av dålig luft och enformiga föreläsare!
Hur svårt kan det vara?!
Jag hade gjort dessa genomgångar bättre själv!

Om det är något som kan reta gallfeber på mig så är det ostrukturerade människor och dålig service!
Att ringa Adressändrings kundservice är rena rama skämtet!
Sämre service går knappt att finna!


Nu skiter jag i det här, ska gå och flytta in min TV i mitt rum och dra fram mitt
Guitar Hero och spela en låt eller två tills jag snabbt inser hur lätt jag tröttnar på den där prylen och går och gör nåt annat.
Puff: Tack för tipset, det är faktiskt på terräng.se jag har tänkt kika på skor.
Ska kolla i den modellen du nämnde!
Ett Stort Grattis till Alex som fyller år idag!
Sen måste jag skicka en lyckönskning till Sofia som när som helst ska föda!
En stor KRAM & PUSS till er båda
och alla andra fina!

1 kommentar:

  1. Ja, imorgon blir det nog.. Har gått ner 1 kg på en vecka och är sjukt dålig i magen så läkaren beslutade att jag skall sättas igång imorgon. Så jag hoppas bara på att det är lugnt på förlossningen då jag ringer imorgon så det blir av! SKÖNT!! Jag MMS:ar så fort bebbe är ute! Bra att du kollat axeln! Kram

    SvaraRadera