söndag 7 juni 2009

Ibland känns det som folk trampar på mig

Det är bara systrarna Brat som kan skratta gott åt knäppa grejer!
Humor när den är som bäst ;)

Nu börjar det lida mot slutet av söndagen och slutet på mitt "sommarlov"
Imorgon kl 7:10 bär det iväg mot mitt nya jobb!
Första två veckorna kommer jag gå på en utbildning och imorgon ska vi gå igenom lite säkerhet i form av radiokommunikation, sekretess, larmstyrka och även ha klädmönstring.
Ska bli rätt spännande och se vad som väntar. Jag har inga höga förväntningar så förmodligen blir jag positivt överraskad!
Ikväll blir det att styra upp garderoben då den i samråd med mig bestämde sig för att spy ut allt som jag inte längre kommer i och ut på min säng.
Det blev en hel del kan jag ju säga.

Jag är van vid att väga runt 55-58 kg och nu väger jag 63 kg!
Vilket inte alls gör mig ledsen eller förtvivlad vilket jag egentligen borde vara om jag ska följa den klassiska mallen på 'tjej'.
(Kanske bara jag som haft sånna tjejer i min omgivning?)
:D
Tvärtom, jag är överlycklig! Och mer ska det bli... muskler muskler muskler! ;)

Jag har aldrig varit en av dem som hakat på tjejerna som sitter och ojjar sig över att de är "tjocka" även fast de inte varit det.
Däremot kan jag nog slänga ut en groda att jag "känner mig tjock" i den mening att jag kanske ätit lite väl mycket onyttigt.

Här har vi en snygg tjej som helt klart inspirerar en både till att träna men ändå kunna behålla fötterna på jorden.

Linda Fodor
Ikväll blir det att förbereda mat och diverse annat inför jobbet.
Big-Mama gör grym mat måste jag säga!
Ett middagstips månne?!
Här en god sallad på kamuvete!
Sockerärtor, morötter, spenatblad, färsk lök, cashewnötter och avokado.
Med lite grilla kyckling eller en god köttbit och lite avokadosås så kan det nästan inte bli godare!

Städa undan alla kläder som ska väck!
Skriva en av mina berömda "Att Göra" listor till veckan!
Flytta in min kära platt-tv till mitt rum
(sorry syster som nu får tillbaka sin tjocktv)


Nu ska jag hjälpa syster yster att skriva sitt CV
Sen blir det en kvällspromenad med lilla vovven innan jag måste sätta igång med mitt!


Puss på er alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar