lördag 6 juni 2009

Hemmaplan - Stockholm

Efter ett slitsamt dygn..
rättelse:
mer än ett dygn, så är jag äntligen på hemmaplan igen!
Torsdagen blev ett dygn på 39 timmar istället för 24.
Klev upp tidigt på torsdagen för att packa klart det sista innan det var dags för att skriva tentan.
Kl 14 till 20 satt vi alla och kämpade med juridik tentan.
Jag hade med mig i vanlig ordning i stil med en trerättersmiddag uppdukad eftersom jag vet att jag inte fungerar om jag inte får mat.
Denna tenta var dock rätt kämpig och tid för att äta fanns inte. På sin höjd hann jag få i mig en banan, en redbull och några godisar vilket inte alls var särskillt lyckat då jag både fick grym huvudvärk och ont i magen.
Jag vet inte alls hur det gick, det visar sig om 3 veckor om jag måste skriva omtenta eller inte.
Men det spelar ju faktiskt ingen roll, jag kommer ju inte få sämre tjänst sen när det väl är dags att börja jobba för att jag fick skriva en omtenta i termin 1.
Efter det var jag helt slut och hade helst bara åkt hem och få sova.
Men istället åkte jag och Tomas och hämtade min packning och började åka mot Stockholm.
När vi hade passerat Sundsvall och åkt drygt 4 mil dör bilen vid Gnarp.
Bilen bara dör....
Där står vi klockan halv ett på natten med en fullpackad bil och bilen vägrar starta.
Vi trodde att det eventuellt kunde varit en säkring som gick men utan vidare lycka att finna en trasig säkring visste vi inte vad vi skulle göra.
Farbror blå kom och försökte hjälpa oss även där utan vidare framgång.
Det blev till att ringa bärgaren i Hudiksvall.
2 timmar senare satt vi i en Nissan Navara Double Cab Pickup om jag inte minns fel.
Klockan 6 på morgonen var jag äntligen hemma! Tomas drog det tunga lasset och körde hela vägen trots att jag erbjöd mig att köra flera gånger.
Jätte tacksam att jag kunde åka med honom hem. Hade det inte varit för honom hade jag aldrig fått med mig alla mina saker hem!
Tusen Tack Tomas!
Väl hemma blev det en kort powernap och en dusch för att sen åka till min farmors begravning för att hedra henne.
Fick träffa släkt som jag inte sett på flera år.
För att orka med denna dag fick jag leta efter alla reservbatterier som jag möjligen kunde ha.
Jag och min syster fick en rolig kommentar av vår farfars bror
'Vilka biffar! Black and White!'
Idag är jag på benen igen men fortfarande sjuk så att jag inte kan träna.
Börjar bli lite frustrerande att inte ha kunnt tränat på länge.
Men jag ser denna helg som mitt korta men intensiva sommarlov, så träningen kan lika bra vänta till på måndag då det på allvar ska styras upp.
LATER!

1 kommentar:

  1. Hahaha shitt vilken otur...
    I Gnarp också...
    Kram på dig och njut av att vara hemma i stan..:D

    SvaraRadera