torsdag 11 juni 2009

Tid för helg!

Går ju en utbildning nu, vilket är jätte kul!
Nu överdrev jag lite, men det är väldigt lärorikt och det är ändå skönt att göra nåt annat även fast det liknar skolan.
Det är i alla fall en ny miljö och nya människor.
Jag har en tendens till att väldigt snabbt notera hur annorlunda människor är.
Men det är samtidigt väldigt tur att vi är olika! Tänk så tråkigt det hade varit om vi alla var likadana.
Klyshigt men så sant!


Såg en kille på jobbet som satt och läste en serietidning.
Killen är 30+.
Han läste Knasen.

Vem är 30+ och läser Knasen till lunchen??
Vem tar med sig en serietidning till jobbet?
Först skrattade jag lite åt det och tänkte att det finns gott om tokigt folk.
Men sen så tänkte jag att det är ändå väldig tur att vi är olika.
Om det är nåt jag tycker är kul så är det just att träffa nya människor.
Man lär sig enormt mycket och ingen är ju egentligen den andre lik och vem vet, du kanske springer på en blivande vän!
Finns ändå väldigt många intressanta människor som ska jobba som sommarvikarie.
Kanske inte människor jag skulle umgås med privat, men människor som har andra erfarenheter och livshistorier att berätta vilket gör det hela kul!
Alla är väldigt vänliga och det verkar vara en väldigt behaglig stämning på det här jobbet.
Snart är det dags för att gå ut och jobba skarpt.
Kommer få 4 dagar med mentor, sen gäller det.
Lite läskigt, men mest spännande.
Ska bli kul och se hur jag klarar av det.
Mycket information har pressats in i skallen på kort tid nu.
En del information har varit skrämmande och vi är nu medvetna om att i början kommer vi testas, ställas på prov för att visa vart skåpet ska stå.
Jag tror det kommer gå bra då jag ändå har en hyfsat bra förmåga att kommunicera med människor av alla dess slag.

Eftersom jag vänt på dygnet och kliver upp väldigt tidigt på morgonen så är jag dödstrött nu och klockan är bara 21:30.

Blidde ingen bebis för Sofia idag heller.
När ska den komma egentligen?!
Nu har jag väntat hela terminen på denna krabat.
Krabaten vet inte om det, men vi är ju så gott som kompisar.
Vi har spenderat många timmar ihop både med lagbok och x antal skoluppgifter.
Kolla Sofia! Bebben har redan fått ett smeknamn!
Krabaten


Nu räknar jag ner... för snart är det helg!!!
Jag ska både unna mig godis (har inför endast-godis-på-helgen-regeln)
och ett eller två glas vin, förhoppningsvis i solen på nån uteservering med trevligt sällskap.
Intresserad att hålla mig sällskap?... let me know!


PUSS


1 kommentar:

  1. Hon kom visst igår, men jag mådde inte så bra efter så jag kunde inte meddela.. Vad kul att du skriver så mycket om vad du gör, känns inte som man är så långt ifrån varandra då!
    Kram Sofia och lilla krabaten

    SvaraRadera