söndag 14 juni 2009

Bitterfitta


Ibland blir man bara jävligt förbannad och irriterad.

Just nu och just idag är en sån dag jag känner så.

Bitter till tusen!
Jag är rastlös, uttråkad, känner mig fast och fången i min tillvaro.
F*n.... varför kan jag inte bara ha en bil så jag i alla fall kan ta mig någonstans!?
En bil innebär så pass mycket mer frihet.
Visst kan jag cykla, men hur jävla kul är det att cykla i pissregn eller att åka kommunalt som tar år och evigheter innan man är framme.


Å-B kan ju skriva in på sin kommunsida:
"You can check out but you will never leave"
Eller
"You can leave but it will take ages, and you will probably never come back"


Innan jag är framme vid mitt mål har jag blivit rånad på 100 kr i biljettkostnad för att i 1,5 timme sitta först på buss sen tåg, sen tuben. Kommunalt i all ära för natur och miljö!
Men dom kommunala medel som finns suger!
På söndagar går bussen 1 gång i timmen!
1 gång i timmen!!!!
ALDRIG!

Sen vill jag faktiskt inte jobba hela sommaren! Är så sur på dom människor som faktiskt orsakat att jag måste kämpa livet ur mig för att inte krascha ekonomiskt just nu.
Kan KARMA ta och slå ner med en blixt i huvudet på denna någon Just Nu, på en gång så jag slipper det här!
Eller kan det inte bara ramla ner en vinstlott, en bil och lite annat smått och gott?!

Kan det inte bara sluta regna nu så jag kan gå ut och gå!!
DAMN!

Näe f*n... nu ska jag gå och mörda någon eller bara vara bitter en stund till i min ensamhet!
Tryck inte på fel knappar nu... va du än gör ;)

1 kommentar: