lördag 19 september 2009

You're the first, the last, my everything

Sitter i sängen i vårat sovrum som är under konstruktion, med laptopen i knäet.
Fredrik står i köket och diskar undan från vår taco's middag.
Jag bara njuter av livet just nu.

Jag har haft två underbara dagar och det är med lite ångest jag inser att imorgon är sista dagen här med honom.
Jag visste att dessa tre dagar skulle gå för fort.

När vi köpte det här huset för flera år sedan bestämde vi oss för att måla rummet i en bordeaux röd kulör. Som med det mesta vi gör så ska allt vara lite extra speciellt och lite udda, lite oss.

Så vi målade sovrummet rött med vita ramar och vid varje hörn och vägg så lät vi ramen bli en rund båge. Jätte svårt att beskriva, men det tog oss lång tid att fixa till detta. Vi maskerade upp hela rummet, målade väggarna flera gånger, skar bort maskeringstejpen och sen var det klart.
Det tog lång tid och var mycket arbete.
Det mesta i huset har vi gjort själv. Egen designad köksbänk, eget fixat golv etc.

Nu är ny tid och dags för ny färg i sovrummet. Vi har köpt en jätte snygg tapet som vi ska sätta som en fondvägg. Resten av rummet kommer målas i ljusgrå färg.
Men så trist det är med allt grundarbete, det enda man vill är ju att få hoppa på tapeten och färgen på en gång.

Nu ska jag plugga lite, eftersom det bjuds på tenta på måndag.

Sen ska vi mysa ner oss i sängen och äta glass och titta på film.
Inte nog med det så har vi köpt oss en stor godispåse också.
Det kommer bli en bra avslutning på dagen!

För att kort sammanfatta vad vi har gjort så landade jag på Arlanda i torsdags kväll.
Fredrik ringer upp och undrar vart han ska parkera, om det är på samma terminal som när han lämnade av mig på Bromma sist.
På samma sekund insåg vi båda att vi befann oss på helt olika platser.
Brist i vår kommunikation kan man lugnt sagt säga.

Igår storstädade vi bilen, jag fick en ansiktsbehandling, vi åkte och köpte tapet och väggfärg.
Middag hemma hos familjen. Min syster klarade uppkörningen. Nu bara teorin kvar.
Sen åkte hem och tittade på film och åt chips.
Idag; lång promenad i solen, fixade med sovrummet, åkte lite rally på småvägarna här.
Fredrik var lika lycklig som ett barn på julafton.
Vi är rätt lika på många sätt och vis :)


**Har lovat att ge cred till Per som skjutsade mig till flygplatsen i Umeå.... Tack Per**

1 kommentar: