måndag 21 september 2009

Måndagen avslutad

Jahapp.... så var denna underbara måndag över.
Ni får ursäkta om mina blogginlägg nu kommer va aningens bittra, en smula sarkastiska och med en uns av tristess. Men det finns varken tid till bloggandet än mindre tid för att göra något värt att skriva om.
Blev orientering/eftersök efter försvunnen person idag ett par timmar. Helt klart intressant.
Och som jag läste på Lisas blogg så känner jag samma sak. I helgen blir det att köra lite orientering för att slipa upp de kunskaperna inför kommande examination.
Orden som varje lärare likt ett mantra repeterar efter varje lektion är "Eget ansvar"
Eget ansvar, eget ansvar, eget ansvar.....
Om man räknar lite lätt på fingrarna, så har vi dryga 7 ämnen som löper jäms med varandra vilket utgör 7 lärare som säger eget ansvar dvs fritid ska läggas på att finslipa dessa metoder och diverse kunskap som lärs ut.
Jag ska alltså springa nån timme i skogen, nån timme i skyttehallen, nån timme i kamphallen, nån timme på akutsjukvård, nån timme med juridik, nån timme med grupprocesser, hålla konditionen och styrkan uppe, flera timmar på plugg, grupparbeten.... det blir rätt många timmar i veckan av min fritid.
Och saken är väl den att engagemanget är det inget fel på, hos nån av oss på utbildningen skulle jag tro. Problemet är väl att sådär mycket fritid har man inte.
Låter jätte fint när de säger det, funkar inte lika fint i praktiken.
Nu är denna tenta avklarad idag, upp och på det igen inför nästa tenta på lördag.
Nu ska jag hoppa in i duschen sen dyka ner i sängen.
♥♥Godnatt♥♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar