tisdag 8 september 2009

Grym dag

Så var det kväll igen.
Känns som dagarna går så fort. Jag hinner knappt med själv.

Idag har jag verkligen haft en super bra dag! Skön kontrast mot min migrän-dag dagen innan.
Vi började denna dag med en föreläsning om konflikthantering och feedback.
Det är riktigt intressant och det borde nästan varenda människa få läsa.
Nyttigt i alla sammanhang, yrkesmässigt såväl som privat.

Efter det blev det lite lunch i kombination att vi styrde upp inför vår kommande redovisning på torsdag.
Vi ska föreläsa om roller och gruppkonstellationer. Också något som är riktigt intressant.
Det är ju bara att gå till sig själv. Du är på ett speciellt vis när du umgås med dina bästa vänner, på ett annat sätt när du är med dina arbetskollegor etc.

Sen cyklade jag Mia och Tessan iväg mot Ume-stan. Vi konstaterade att man i vanliga fall, när man cyklar själv alltid ska cykla i sånt tempo. Varför visste ingen, annat än att det kanske var för att spara tid. Är man konstant stressad kanske?

Det här var en skön cykeltur med trevligt sällskap och behagligt väder.

Väl framme bjöd skolan på ett case, för första gången i våra uniformer.
Jag kan ibland tala lite illa om utbildningen eller över upplägget och verka lite bitter...
MEN OJ vad man utvecklas som person.
Det här är helt klart det bästa jag valt att göra.

Orientering stod sen på schemat. Från att på första lektionen att ha sprungit runt i skogen i säkert en timme, utan att ha hittat EN ENDA kontroll och istället valt att ge upp och knata runt och prata i telefon så kom denna lektion till att gå fullständigt GALANT! Jag och Linnéa tog sällskap och tog kontroll efter kontroll.

Så från att ha känt mig kass, sämre, sämst så gick jag ifrån lektionen och skoldagen och kände mig riktigt nöjd!

Kort och gott.... Idag har varit en grym dag!

Nu ska jag skriva det sista på min redovisning innan jag ska lägga mig och prata i telefon med min favorit!


PUSS!

1 kommentar: