lördag 26 september 2009

Cirkulationskollaps

Om jag fick välja att få testa på EN till grej (hänvisar till tidigare inlägg) innan jag blev gammal och grå så skulle det vara detta

Snacka om skicklig kille på att ratta. Jag önskar jag fick chansen att prova någon gång
Min lördag bestod av detta:
Klev upp 7..... inte okej att förstöra en helig dag på det viset med en tenta.
Men något som står glasklart denna termin är att schemaläggarna och studierektorn inte riktigt kan ha varit i sina sinnes fulla bruk när det planlagde denna termin.
Hur kan det komma sig att schemat består av två tentor samma vecka varpå en av tentorna skrivs på en lördag?
Jo genom att lägga in nya moment utan att utvidga studietiden...då blir det att tentorna hamnar på lördagar. Som i många andra fall går folk och muttrar och tycker högt sins emellan varandra.
Jag tvivlar faktiskt på att någon ens höjer rösten och informerar misstycket till de som sysslar med detta. Det ska ialla fall jag göra.
Resultatet av allt detta blir att kvalitén blir dålig och jag känner faktiskt så där 'halv-starkt' för att vara 'halv-bra' på mina områden när jag ska ut och jobba. (sarkasm)
Efter en mycket märklig tenta var huvudvärken och värmeslaget ett återkommande faktum.
Cyklade mig vimmelkantig till stan för att uträtta ett par ärrenden.
Att man aldrig lär sig..... Borde cyklat hem och lagt mig.
När jag väl var hemma kollapsade jag och lyckades få i mig lite nudlar... gamla nudlar dessutom
Har rapat gamla nudlar hela kvällen... (ursäkta)
Förgiftningen av nudlarna i kombination med förkylningen resulterade i delirium med cirkulationskollaps och medvetslöshet.
Skämt å sido... jag somnade på soffan.
Min plan på att orientera i helgen kan jag ju glömma.
Cyklade ner till affären och handlade socker-medicin på 180 kr efterföljt av en sliskig pizza.
Känslan av att vara ett litet fetto blev uppenbar efter bara några minuter.
Såg en töntig men mysig college film på 5:an...
Nu ska jag ge pennan och pappret lite tid... skolan förtränger jag tills imorgon.
Trevlig helg gott folk!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar