måndag 14 september 2009

Spinning

Vilken lång dag detta känns som. Egentligen var den inte skolmässigt speciellt lång.
För jag är tveksam om man kan kalla ett spinnigpass som lektionstid även fast det var schemalagt.
Jag var lite tveksam först till spinnigen, har gått på spinnig kanske 2 ggr för länge, länge sedan.
Sen dess har jag aldrig mer gått eftersom jag inte alls tyckte det var kul.
Stod i valet och kvalet att antingen ge det en andra chans eller göra något helt annat.
Men man ska ju ge mångt och mycket en andra chans tycker jag, så även spinningen fick en andra chans.


Det var ändå rätt okej, inte tok-roligt men inte tok-tråkigt heller. Så jag ska nog försöka mig på ett spinningpass en gång i veckan ialla fall. Riktigt bra konditionträning och framförallt benträning. Jag var glad att jag hade ett annat linne att byta om till när jag fortsatte upp på gymmet för det var helt svettigt.
Konstaterade på gymmet att det kryllar av märkliga människor. Vem går och gymmar med en mössa på skallen??! Och inte nog med det, det var inte bara EN nisse som hade mössa på sig, utan två!


Får jag välja mellan ett flashigt gym mot ett källargym så är det utan tvekan ett källargym!
Sen blev det hem en sväng och slänga i sig lite mat innan jag fick hoppa på cykeln igen och cykla till puif mötet. Från ledamot blev jag nu klädansvarig. Detta ska styras upp, fick se kollektionen nu idag och den var under all kritik. Billigt visst... men skräpkvalite och dålig passform, Nej tack!
Förhoppningsvis hinner jag styra upp det tills det blir dags för att köpa kläderna, men tiden är knapp. Annars blir det till nästa termin.


Nu ska jag gå och rodda lite inför morgondagen som även den kommer bli lång.
Basgruppsarbete först sen handledning och sist men inte minst vapenlektion med skriftligt prov.
Längtar så galet mycket till på torsdag då jag får åka hem!
Det kommer bli lite arbete på hemmaplan i form av målning/tapetsering och soffköp men det ska ändå bli kul!


Dagens konstaterande
: Ogillar människor som höjer sig själv till skyarna och som enbart talar illa om andra.
Gillar konditionspass och ödmjuka människor!


Hörs senare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar