lördag 12 september 2009

Varför läser man en blogg?

Tanken slog mig imorse när jag vaknade.
Vissa dagar har jag bara 30 besökare andra dagar hamnar jag närmare uppåt 100.
Jag undrar vad det kan bero på.
Visst är jag medveten om att det kan vara en person som loggar in på min blogg flera gånger och på så vis ökar besökarsiffran.
Men självklart funderar jag på vilka som läser min blogg, varför läser man min blogg etc.

Jag försöker utgå från mig själv hur jag resonerar när jag läser vissa bloggar.
De skäl jag kommer på till varför man läser en blogg kan vara:

Du är nyfiken på personen
Du är intresserad av personen
Du har en hatkärlek till personen
Du jämför dig med personen och vill hålla koll
Du gillar inläggen
Du känner personen och är intresserad av tankar och personens vardag
Du skrattar åt personen som skriver bloggen
Du har bara inget bättre för dig


Just nu kommer jag inte på fler....
Har du fler skäl får du gärna skriva en kommentar

Vad blir det idag då?
Just nu är jag mitt i en känsla, en tanke, en bild, en grej jag vill rita. Ibland slår den mig bara och då måste jag ta fram penna och papper.
Bara för att få ner tanken så jag inte glömmer bort den.
På något vis så har jag mycket mer skaparglädje, jag drömmer så mycket mer när jag mår bra och är lycklig.
Tyvärr är jag mindre bra på att fullfölja mina idéer.
Det får bli ett av mina nyårslöften att fullfölja mina skaparidéer.

Men nu blir det vitt A4 och en blyertspenna!
För att ge dig en inblick i vad som inspirerat mig denna gång... vad som snurrar i mitt huvud denna gång så kan dess ord beskriva det lite:
disney, karamell, strössel, glasyr, kärlek, bumbibjörnarna, ord

TJO!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar