onsdag 23 september 2009

Håltimme

Just nu sitter jag i skolan och bloggar. Håltimme i 5 timmar kan tyckas vara förödande om man tänker rent allmänt, men i de flesta fall har vi ju uppgifter att jobba med.
Så idag slet vi klart med straffrätts uppgiften, vilket inte är det lättaste när man ska både slå i lagbok och 3-4 andra böcker. Sen blev det lite lunch vilket inte alls var tillräckligt för min del.
Sitter nu en timme senare och är hungrig igen.
Mina dagar har inte varit som de brukar. Jag har inte hunnit med något alls.
Hus och hem har förfallit, det är skräpigt och stökigt, jag har inte hunnit laga någon ordentlig mat därmed inga lunchlådor till skolan.
I måndags kom jag hem kl 21:00 färdig från skolan, igår kom jag hem kl 19:30.
Igår när jag kom hem var det som att en bön blivit hörd, på diskbänken står det en glassburk med en tejpbit på där det står Gulaschsoppa.
Paret jag bor hos har ställt ner en låda med soppa till mig.
Underbart!
Nu längtar jag till helgen, eller rättare sagt till lördag kl 12 då jag har skrivit klart tentan och faktiskt kan andas ut lite.
Sen blir det till att köpa sig en kompass och ut i skogen lite. Resten av helgen ska jag dedikera till att strukturera upp lyan, plugget och göra massor med matlådor.
Nedräkningen till nästa hem besök har redan börjat så klart... dryga 3 veckor kvar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar