onsdag 9 september 2009

Utmattad

Idag har jag varit trött. Jag är helt utmattad just nu. Både mentalt men även fysiskt.

Sov för lite i natt, ikväll blir det en tidigt kväll.

Började dagen med lite kriminalteknik. För er som undrar vad det kan tänkas innebära så kan jag lättast beskriva det genom att säga CSI. Nu är ju det verkliga livet tyvärr inte som det är på film. Tyvärr i flera bemärkelser.

Men det vi fick jobba med och lära oss var om hanteringen av fingeravtryck.

Efter 4 timmar med detta blev det dags för att dra på sig uniformen och få träna lite vapen!

Helt klart ett ämne jag gillar!

När väl skolan var slut cyklade jag till stan och handlade lite sånna där tråkiga saker.
Tråkiga men som man tyvärr måste köpa ändå....tandborstar, musmatta etc.
Handlade även lite mat och på loppet av 2 min så var mitt humör i botten.
Har helt klart under sommaren lyckas förtränga hur jobbigt det är cykla med mat och tunga väskor. Föreställ dig detta: En axelväska (borde leta reda på en stor ryggsäck istället) som så där härligt skär ner i axeln, mjölksyran i axeln är ett faktum efter bara ett par trampsteg. På styret hänger det en matkasse och en påse från Kjell & Company. Efter ett par meter blåser det till så att påsen slår in i däcket och gör hål på kanten av påsen. Jag bör tillägga att jag i detta skede på dagen var rätt hungrig och trött, så ni kan ju ana hur det kokade för mig.

Cyklar vidare och hemåt, lyckan är total eftersom jag bor längst upp i området vilket innebär långa konstanta, never-ending uppförsbackar.

Varmt och djävligt, tungt, trött, hungrig, uppförs, svettig, motvind..... Behöver jag säga mer? ;)

Nu ska jag förbereda lite på redovisningen inför imorgon samtidigt som jag ska skruva på min stänkskräm som jag köpt till min cykeln!

1 kommentar:

  1. Grattis till kärleken :)

    Tänkte på det du hade köpt, musmatta! Heter det inte binda? (muha ha ahaa)
    (fick det av en kompis)

    Sköt om dig vännen, och glöm inte o ha hjälm på huvudet då du cyklar!

    Kramisar

    SvaraRadera