måndag 21 september 2009

Underbara måndag

Måndag morgon.... ont i magen, ont i halsen, trött, längtar hem igen, ingen mat i kylen, lång dag framför mig, långa håltimmar som bara äter upp ens tid och liv, dåligt schema, irriterad, tenta på kvällen, annat skit på kvällen... Måndag.
Är tillbaka i Umeå nu och måste nu starta om skallen för att få den att inse att det är plugg som gäller.
De här 3 dagarna som varit har jag totalt kopplat bort livet här uppe.
Jag kan lättast beskriva det som att jag lät skallen ta lite semester och vi vet ju alla hur det känns att börja jobba efter semestern.


Tulo saknar nog också de tre dagar som varit. Hundkompis och mycket som händer runt omkring.
Nu blir det lite plugg och lite pasta i magen innan jag ska cykla till skolan för att byta om till uniform för att sedan bege mig ut i skogen och träna på eftersök.


Sen tenta från 18-19, jag är inte alls bitter.


Lite less på att plugget ska uppta hela min vakna tid... 8-17 sa de i termin 1 att man skulle räkna med.
De glömde visst säga att i termin 2 så får man räkna med skola 8-20..


Sen ikväll efter tentan så är det klädutprovning för alla studenter som vill gå i matchande mjukiskläder.............


1 kommentar: