lördag 25 september 2010

Skit oxå!

Lite irriterad på att min morgon inte riktig blev som jag hade tänkt mig den.
Jag ställer klockan på larm (även fast det tar emot eftersom det är lördag morgon)
Men "vill man va fin får man lida pin", som det så fint heter.
Så jag pinar mig upp från min varma mysiga säng och slänger i mig lite frukost och tar en snabb dusch.
Hoppar in i bilen och kör ner mot stan för att kliva in på hårsalongen och sätta mig i en av frisörstolarna och få håret klippt.
De skulle öppna 9:30 och jag är där 9:40.
Jag kliver in i salongen och ser att redan nu är alla stola fulla. Hur är det möjligt tänker jag.
Stod de 6 personer här för 10 minuter sen och hängde på låset?
Uppenbarligen.
Jag pratar med tjejen i kassan och hon förklarar att hon kan skriva upp mig på kölistan.
Kölista?
-Ja det är ju några före som står på listan.
-Jaha, hur många är före mig på listan?
-Ja, det är ju ett par.
-Vad är ett par?
-Ja, alltså det är ju.. ja det är väl typ om en timme eller mer. Svårt att säga.
-Jaha, men hur många är före mig i listan? Är ett par 2-4 st eller är det 10st?
Lite motsträvigt och som om att hon tycker att jag är jobbig räknar hon..1..2...3
-Ja det är 10 st före dig.
Hur svårt kan det vara att svara på en fråga!?
Herregud!
Och hur är det möjligt att på 10 min har det befunnit sig 16 personer där före mig!
Jag tvivlar på det stark!
De har någon egen hittepå lista, det är jag helt övertygad om.
Eftersom jag redan lagt i pengar för parkeringen så kändes det som att kasta pengarna i sjön om jag inte utnyttjade min parkering. Så jag drog runt i lite butiker och shoppade lite.
Rätt skönt då det var rätt lite folk ute. Kan iofs bero på att det är skitväder här uppe.
Regn, kallat, rått och grått!
Efter två timmar på stan gick jag tillbaka till Drop-in.
-Hur många är det kvar på listan före mig nu?
-6 personer
Så då gav jag upp och åkte hem. Har de betat av 10 personer på 2 timmar så lär det minst dröja en timme till innan jag möjligen får en tid.
Ska käka lite lunch och hoppas på att de ringer mig innan de stänger.
Men med min vanliga tur så lär väl inte det hända.
Får glädja mig över mina grymt snygga jeans jag köpte.
Ska lägga upp en bild på dem sen...

Nähä.. nya bud. Ingen lunch och istället får jag åka och klippa mig.
Skönt, jag hann ju precis komma hem..

1 kommentar:

  1. Tjing! Värst att det brukar vara kö där innan det öppnar om mornarna. Har varit med om det en gång. Kan tänka mig att helgdagar är speciellt åtråvärda då folk vill vara fina, kanske äta sushi och gå på en pub och snacka skit ;)

    SvaraRadera