söndag 26 september 2010

Inspiration

Jag äter för det mesta ägg, keso och gröt till frukost. Men ibland kan ju även det vara lite tjatigt och man känner för något annat.
Så jag bestämde mig att ägnade lite tid en kväll, samtidigt som jag tittade på idol att göra min egna müsli som jag rostade i ugnen.
Det är egentligen inte så ofta jag äter fil och müsli men det kan nog bero på att den müslin som finns att köpa mest innehåller skräp och inte är så god.
Har du smakat den här kommer du inte vilja köpa färdig müsli nån fler gång.
Perfekt som mellanmål!
Egentligen kan du ju hacka ner precis det du själv tycker om.
Jag valde att bygga min müsli med:

5 dl rågflingor
5 dl havregryn
100g mandel
100 g valnötter
2 dl solroskärnor
1 dl kokosflingor
1 dl krossade linfrön
1 dl råsocker
2-3 dl mjuka russin
1 dl gojibär
 




Smarrigt värre!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar