måndag 13 september 2010

Min helg i Stockholm

Så underbart skönt det är att vara hemma igen! Även fast det bara är för ett par dagar.
Jag var lite besviken att jag skulle vara så sjuk nu när jag kom hem.
Men det är betydligt skönare att vara sjuk när det finns någ
on som pysslar om en.
Lördagen spenderades hemma hos familjen med god födelsedagsmiddag.
Blev lite spontant spel av "hänga gubben" som övergick till pictionary.
Trots att det inte var min födelsedag så gick jag hem med en ny bok, ett balsam, vitaminer och ett riktigt snyggt armband!
Humanity armbandet är ett lång skinnarmband som man virar flera varv runt handleden.
Är sugen på ett rött liknande skinnarmband. Dock är väl Humanity armbanden lite i dyraste laget då det går på hela 500 dollares.
Finns att köpa på http://shop.creativelounge.se

Men något liknande borde inte vara omöjligt att hitta.
Söndagen blev en spontant besök till Norrtälje där vi först gick på ett mysigt café och åt en ceasarsallad.
Sen gick vi vidare till ett annat
café där vi tog en kaffe och en blåbärspaj.
Kändes nästan som vi befann oss på Gotland bland kullersten och små söta hus och skyltfönster.
Sen gick vi en mysig promenad i parken och bland butikerna. Vädret var perfekt och knappt nåt folk ute. Hur skön dag som helst!
Åkte hem och tog fram chips skålen och såg på filmen "The book of Eli"
Bra film!
Just nu är jag ensam hemma och ska väl gå ut och promenera lite med hundarna. Sen ska jag försöka hinna stryka på lite färg på skåpet en sista gång. Förhoppningsvis så kan vi hinna skruva ihop det idag och bära in det i huset.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar