lördag 18 september 2010

Photshop grundkurs

Med lätt värkande armar sitter jag nu och skriver det här inlägget. Skönt med träningsvärk!Tusen saker av avklarats idag. Började dagen med att åka och storhandla.
Var på jakt efter en bra hårinpackning men fick åka hem tomhänt.
Däremot kom jag hem med fyra matkassar.
Grymt skönt väder här idag, blå himel och ganska varmt för att vara slutet på september.
Passade på att byta vindrutetorkare och trots att jag aldrig tidigare gjort det så fixade jag det.
Inget mästerverk, jag vet men man får lov att vara stolt för även väldigt små bedrifter.

Snubblade ner i min källare och packade upp all min mat. Veckan ska få bjuda på hemlagad pizza, kycklingwook, kycklingwraps med fullkornsbröd, laxröra med pasta och mycket annat gott! Stod länge och vid hyllan där de hade sushi tillbehören och funderade på att slå till.
Vore lite läckert att testa att göra egen sushi någon dag. Räknade ut att med alla tillbehör förutom laxen och soyan så skulle det gå på drygt 200 kr.
Men för denna gång nöjer jag mig med att göra min egna müsli som är både god och nyttig!

Sitter och komprimerar ihop datorn och kör lite diskrensning. Dumt tillfälle att göra det under tid då man kanske vill använda datorn. Datorn blir så långsam.
Den är beräknad att vara klar om 7 dagar och 14 timmar....??
Jag hoppas verkligen inte det stämmer.
Lyckades ändå träna lite på att göra bilder till tecknade på photoshop.
För att vara endast en hobby användare av photoshop är jag nöjd med mina små bilder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar