måndag 6 september 2010

En drypande dryg måndagmorgon

Vaknar måndag morgon. Har knappt sovit en blund och har sällskap av ondskan själv i ren och skär smärta.
Kravlar mig upp för att hitta nån smärtstillande. Det ekade tomt i medicinlådan.
Kravlade mig vidare till badrummet och borstade tänderna och satte mig sen i bilen på väg mot apoteket.
När väl de magiska pillrerna väl kickade in, så där efter 3 timmar drygt så började jag bli mig själv igen.
Skönt.
Drog av en promenad i solen för att sen åka till skolan.
Hade en riktigt bra och givande lektion.
Åkte hem för att laga mat men istället infann sig en känsla jag inte riktigt kände igen.
Jag fick för mig att jag ville ta på mig löparskorna och köra en runda i skogen?!
Och så blev det.
Kände mig riktigt stolt när jag kom hem och ställde mig och lagade kyckling wook.
Blir nog fler liknande rundor så länge hösten är kvar.
Imorgon ska min Gargamel (mi automobil) få sig en ytterligare uppdatering!
En ny framruta ska på plats och det ska bli riktigt skönt att slippa sprickorna och den dassiga rutan!
Ska bli spännande och se vilken hyrbil jag får :)
Nedräkningen har börjat och det är nu bara 4 underbara dagar kvar tills jag får åka hem en sväng!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar