torsdag 23 september 2010

Skit i de'!

Skit i det!
Är ett perfekt uttryck som funkar i de flesta lägen.
Uttrycket kommer från en av mina underbara basgruppsmedlemmar som använde sig av detta uttryck när vi hade en övning i skolan.
Borde egentligen skriva upp alla våra små roliga uttryck som vi kläcker ur oss utan att tänka oss för.
När jag ändå är inne på temat "inte tänka sig för" kan jag ju passa på att berätta att jag gjorde en sån rejäl blunder idag att mitt starka "lilla jag" bara kröp ihop och blev som en liten makaron.
(bör väl tilläggas att det inte egentligen var nån stor grej. Men för mig var den stor efter vad jag har för förväntningar på mig själv)
Men tack och lov så har jag både snälla klasskamrater och lärare som inte alls gjorde situationen värre och klandrade mig.
Det räcker gott och väl att jag klandrar mig själv, för det kan jag mer än väl.
Skönt med både klappar på axeln och kramar.
Att fela är ju mänskligt sägs det!
Klantigt var det och jag såg nog t.o.m. ut som en makaron när dagen fortsatte.
Men då kommer min basis fram och säger muntert:
"Skit i de'!
Klockrent!
Lämnade sista föreläsningen idag under pausen.
Stod och velade mellan att åka hem eller att stanna kvar för att jag tyckte lite synd om han som föreläste. Det var så många som gick i pausen.
Vad gör man då??
Ska man stanna bara för att man tycker synd om honom där framme, för att visa respekt?
Eller åker man därifrån eftersom det var en sövande föreläsning och listan är lång med andra saker att göra?
Ja som du förstår så åkte jag hem.
Nu ska jag försöka göra något vettigt... listan var ju lång påstod jag.

2 kommentarer: