lördag 28 november 2009

Tentaklar och Lördag!

Så var denna märkliga tenta avklarad. Dock inte för gott är jag rädd. Finns risk att jag får skriva om denna tenta, men det är ju inte hela världen.
Är så skönt när man ibland snappar upp de där sunda kommentarerna som får en att stå kvar med fötterna på jorden. Som en vettig person sa till mig för någon dag sen när jag satt och kliade mig i huvudet över en tentafråga där jag hade fått 3/4 poäng. Då säger han "jag tror du kommer bli en alldeles ypperlig yrkeskvinna ändå"
Ännu mer underbart är de med de människor i mitt liv som kan få mig glad när jag är ledsen och deppig. Löts of Löv!
Vaknade imorse, trött som vanligt och med min numera dagliga huvudvärk. Rasslade på mig lite kläder och smink...
dekorerade ögonfransarna
och slängde i mig frukost.
Eftersom det bara var tentan som skulle klaras av idag så drog jag på mig en tunn tröja och slet på mig skinnjackan. Enkelt och snabbt eftersom jag skulle unna mig att köra bil till tentan.
20 min innan tentan skulle börja gick jag ut till bilen... frost och minusgrader.... det kändes ändå lugnt, jag skulle hinna i tid.
Tar upp nyckeln och ska låsa upp dörren. TJIII fick jag.. jag fick in nyckeln på sin höjd en centimeter, resten av låset var igenfruset. Det fanns ingen tid att ta fram MacGyver'n inom mig och börja elda på nyckeln och tina upp isen i låset. Paniken infann sig rätt snabbt.
Reservplanen..dvs cykeln föll då jag stod i min tunna tröja och skinnjacka och marken var glashal. Inga ypperliga kläder eller omständigheter för att cykla i. Vad skulle man då göra utan fina vänner... ringde min livlina Sofia som kom och svepte upp mig i sin bil.
Herzlichen Dank!
Nu ska jag städa rent lite här hemma.
Kvällen bjuder på tenta-fest, får se om jag orkar släpa mig dit.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar