tisdag 24 november 2009

Snart advent

Jag ska snart... snaaaaart sätta mig och läsa lite inför tentan på lördag.
Men först ska jag bara skriva ett inlägg om advent!
Det närmar sig med stormsteg och snart är det advent även fast det känns som oktober när man tittar ut genom fönstret.

Varför jag älskar julen så mycket är nog mycket för att det är en högtid där det nästan förväntas av dig att du ska pyssla. Julpynta hemma och gå och fundera på små julklappar till dina nära och kära. Köpa fint julklappspapper och slå runt med ett fint band.

Nu kommer inte jag att ägna någon tid åt att julpynta här hemma hos mig i min källare,
men kan jag ju i alla fall drömma.
Istället för att ta fram den klassiska adventsstaken kan man ju göra nåt nytt och charmigt.
Vad behöver du?
  • 4 st blockljus
  • någon typ av bricka
  • nåt fint band eller snöre
  • siffror i metall alternativt så skriver du små fina kort
Nu åker böckerna fram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar