söndag 29 november 2009

Söndagsrapport

Trots låååång sovmorgon så har det varit en förhållandevis lång dag. Jag har hur mycket som helst jag vill skriva... får börja i tur ordning.
Kvällen igår började med att jag blev mötte upp Big O and Little A och vi tog sällskap genom skogen för att komma fram till Tilda & Tessan. För att göra denna historia lite enkel så kan jag börja med att berätta att jag brukar cykla den här vägen kanske 4 ggr i veckan.
När vi går genom skogen så kommer vi till en korsning där en stig går rakt fram och den andra svänger åt höger. Jag brukar alltid gå stigen som går rakt fram, eftersom den är trots allt snabbare fastän den är lite längre. Som argument till varför vi skulle välja stigen till höger var bland annat "manlig intuition".
2 röster mot 1 gjorde att jag fick snällt följa med och lita på denna manliga intuition.
Efter bara 100 meter börjar grabbarna se att vägen nu börjar svänga som en U-sväng, vilket då inte riktigt blev som de hade tänkt sig.
Jag var ganska snabb på att dansa en liten segerdans och säga "va vare jag sa".
Det var verkligen inget smart drag eftersom nu ville Big O and Little A promt kompensera sitt val av väg till att det faktiskt var rätt väg. Little A hittar snabbt en stig som leder rätt in i skogen. En liten detalj till denna historia är att det är kolsvart ute, jag har högklackat på mig och stigen är smal, lerig och fylld med rötter!
Detta hindrar inte A&O från att fullfölja sitt val av väg trots alla omständigheter och börjar raskt traska in i skogen.
Nu är A&O två gentlemän så jag fick snällt skjuts på Big O's rygg hela vägen fram till gångbar väg igen.
Nu ska jag äta lite middag... nästa historia kommer om en stund.
För att skapa en liten cliffhanger
så handlar det om hur jag plötsligt stod på cover club utan top....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar