måndag 16 november 2009

En helt vanlig dag

Är det inte helt underbart att man nu förtiden kan göra vilken jäkla skit-tv som helst och det verkar gå hem hos folket! Programmet "Ullared" är just ett sånt program.

Programmet om "Arland" är väl också ett sånt poänglös program som enbart stjäl dyrbar tid från människors liv. Listan kan nog göras lång; Färjan, Världens sämsta bilförare är bara några få av alla de skit program som visats på tv.
För mig fungerar iofs Ullrade-programmet som ett hyffsat bra sällskap eller rättare sagt behagligt bakgrundsljud.

Och även fast det är sådär jätte töntigt så bara måste jag åka dit nån gång. Jag hoppas på att kunna dra med mig någon i sommar kanske. Jag kommer dock inte göra som en familj gjorde, tog ut sin enda semester för att åka till Ullared och handlade för 35.000 kr.


Vaknade upp idag och var lite lägre än vad jag vanligtvis brukar vara. Ingen bra dag idag..
Tvingade mig till skolan och jobbade lite med basgruppen för att sen lära sig lite om barn-HLR och sist men inte minst en 4 timmars lång föreläsning om förundersökning.
Om inte det är lycka så säg mig ...... ;)

Jahapp... nu är det bara 34 dagar kvar tills jag ÄNTLIGEN får åka hem!
Så på torsdag så är det bara en kort liten månad kvar. Det kommer gå så fort och jag hoppas också det gör det.
Det är nästan så att jag har lust att börja rita streck på väggen.
Tyvärr kommer jag inte få samma julkänsla som jag annars är van vid att ha.
Inge julklapps handlande, inge julpynt, ingen julkänsla och inte alls så som jag önskar att det skulle va. Trist, men inte så mycket att göra.




Imorgon har jag examination i handfängsel. Borde inte vara något problem, men vi får se hur det går.
Dagens ordspråk: Delad glädje är dubbel glädje

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar