söndag 22 november 2009

Inspiration kronor

Jag ska börja skriva ner lite av mina inspirationer....mina tankar & idéer Vem vet, jag kanske kan inspirerar någon annan med mina eviga skaparprojekt.
Kanske det gör att jag själv kommer ihåg alla de projekt jag vill göra.
Som en vän till mig sa "drömma är gratis"....

Nåt jag blivit lite förälskad i är olika varianter på kronor.
Antingen kan man göra sig en hem-snickrad i metalltråd som denna ovan eller så köper man sig en färdig.
Fint att dekorera med pärlor på metalltråd eller varför inte linda nåt fint sidenband runt.
Eller så går det att köpa sig en krona på http://www.panduro.se/ i svart metall.
Den lilla (9*13cm) kostar 59 kr och den stora (13*17cm) kostar 79 kr


Fint kan också vara att låta den stå ute och rosta sen målar du på lite vitfärg med en torr pensel. Använd inte för mycket färg, utan se till att ha för lite färg på penseln.

Eller så målar du på vit färg och sedan skrapar bort delar av färgen.

Då får du verkligen känslan av "Shabby Chic"
Du kan välja att ha de som värmeljushållare eller kanske placera i ett blomarrangemang.

Eller så köper du en "hjärta-på-tråd" eller nån annan fin blomma och placerar inne i kronan.
Only your imagination sets the limit

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar