söndag 15 november 2009

Söndag förmiddag

Det är ju något speciellt magiskt med helger.
Varför det är så har jag ingen aning om. Det bara är så.
Fredag kväll har en speciell känsla, lördagmorgon en annan känsla, söndagsmorgon en känsla av harmoni.
Söndagen kan iofs oxå vara ibland lite ångestfylld eftersom man vet att helgen är slut efter den här dagen.
Nu ska jag försöka vara duktig och laga ett gäng lunchlådor som jag ska kunna frysa ner.
Jag är tyvärr inne i en period där matlusten och glädjen att laga mat i stort sett är lika med noll.
Så därför tänkte jag om jag idag försöker köra en vända med lite matlagning så kanske jag kan överleva på det resten av veckan.
Marken är vitklädd av snö här och även fast vädret är lite halvgrått å trist så ska jag försöka mig ut på en promenad i skogen för att få lite dagsljus. När det är sånna här tider får man tvinga sig ut medans det är ljust ute, fylla på batterierna lite för att jag vet att det faktiskt gör mig gott.
Vi hörs lite senare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar