söndag 29 november 2009

Söndagsrapport del 2

Efter min promenad med Big O & Little A så var vi hemma hos T&M en stund.
Jag, Tania och Lisa satte oss i en taxi efter en stund och begav oss mot utestället "Cover Club".
När vi gick för att ställa oss i kön ser vi att Linnéa och henns pojkvän står i kön.
Vi dansar, dricker drinkar och rockar loss
både på schlager-golvet och på rock-govlet.
Vi splittade på oss en stund och när vi lyckas få fatt på Linnéa och company igen hoppar jag och skuttar mot Linnéa och ska ge henne en kram.
Det jag inte noterar är att Linnéa står och håller i ett
litet snappsglas med knallröd dricka i.

Den shotten fick hon tyvärr inte dricka upp, utan den hamnade istället på min vita topp.
Här kommer Macgyver'n fram i Linnéa och hon tar tag i min arm och tar stora steg till damtoaletten.
Inne på damtoaletten så tar hon mitt linne och stoppar under kranen och tutar på både tvål och vatten. Med förskräckt stämma frågar jag henne hur hon har tänkt att få den torr.

- Med handtorksfönen såklart! Det kommer bli skit bra!

Där står jag i strumpbyxor och bh......
Tjejerna som kommer in tittar lite förskräckt på mig. Vissa tittade lite diskret andra utan att tänka sig för. Jag hade iofs också tittat. :)
Jag tar då på mig min lilla svarta jacka som jag hade med mig.
Jag vet inte om det blev bättre.
Istället blev min outfit strumpbyxor och en magtröja....

En tjej som tappade hakan av min utstyrsel sa i alla fall de snälla orden att det inte är många tjejer som skulle kunna ha de kläderna och ändå se bra ut.

haha ja det var ju snällt i alla fall.
Men jag måste ge cred till Linnéa som faktiskt räddade min kväll... fläckarna försvann tillräckligt mycket för att jag skulle våga gå runt på stället och torrt blev det av handtorksfönen!
Nåt som är helt klart är att jag och alkohol inte är speciellt bra vänner.
Fy f*n va jag mådde risigt imorse när jag vaknade, trots att jag bara draack 2 glas vin, en drink och en shott.
Näe tack, nu dröjer det länge till nästa fest-tillfälle.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar