onsdag 25 november 2009

Hamstern CC


Sitter och bara frossar i mysiga bilder på nätet.

Har sakta men säkert börjat insett att jag nog är en liten samlare. Så fort jag hittar en fin bild så sparar jag den. Har köpt en extern hårddisk för att få plats med alla mina bilder.

Mats kom ner till mig en dag och sa åt mig att jag nog va tvungen att försöka äta lite av all mat jag hade i frysen. Först blev jag lite förnärmad och tänkte för mig själv "pyttsan han vet inte vad han snackar om" Sen gick jag och tittade ner i min frys och insåg att jag inte ens skulle kunna lägga ner en lunchlåda i mina 3 frysfack som jag blivit tilldelad i en stor frysbox.
Sen tog jag en vända i min lya och bara såg alla miljarders onödiga prylar jag äger.
Men många av mina saker har ju köpt av ett skäl.
Jag har alltid varit så.... en hamster
Även fast jag tycker att jag själv blivit liiiite bättre på att slänga saker.
Allt som har med att jag antingen får drömma, planera eller skapa älskar jag. Jag hade en period för drygt 1 år sedan där jag ville börja göra egna smycken. Jag började med att köpa några tänger från Panduro sen lite pärlor som jag beställde från olika sidor på nätet.

Kom på tusentals olika idéer på smycken jag skulle göra. Drömmarna blev större och jag skulle skapa mig ett eget smyckesmärke och sälja i min kompis butik i Gävle.
(skratta inte åt mig...drömma är gratis, glöm inte det)
Däremot så är det inte gratis att drömma så starkt och så mycket att du sen sitter med 5 flyttlådor med pärlor.
MEN! det är jag... sån är jag :)

Även fast jag önskar att jag hade större möjlighet att genomföra många av mina drömmar.
Efter mycket babbel.. så ska jag nu visa er några av de underbara bilder jag hittade.

Titta på det här underbara sovrummet från Zara Home

Foto: Zara Home

Gillar badrumsspegeln


Foto: Architectual Digest

1 kommentar:

  1. Fröken Cecilia vaddå skratta (nu nervärderar du dig själv igen) jag tror du hade kunnat åstadkomma fantastiska smycken! Kram S

    SvaraRadera